torsdag 23. august 2018

Legebesøk og en nedlagt bokhandel.

Dagen i dag har vært effektiv, og det var egentlig litt greit å få ting unna. I morges var jeg hos fastlegen min på Fyrstikktorget, fikk tatt noen blodprøver, som jeg antydet i forrige blogginnlegg. Noen av dem tar kort tid, men sånn som jeg forsto det var det noe som også kunne ta en uke. Fikk også svar på noen konkrete spørsmål.

Jeg har tidligere fortalt at jeg er fornøyd med fastlegen, men det er et stykke unna, ettersom det er nærmere der jeg bodde før. Men å bytte ut systemer som fungerer godt er ikke så lett, og leger man er fornøyd med er verd å ta vare på! Spesielt når det gjelder en lege som etter hvert kjenner litt til blødersykdommen min også, og som har vært fastlegen min gjennom mange år. Så jeg tenker jeg blir hvor jeg er, når det gjelder akkurat den ordningen.


Men på selve Fyrstikktorget savnet jeg forresten den store, flotte og inspirerende bokhandelen Torvet Bok og Papir, som jeg i mange år har vært veldig imponert over. Nå fant jeg ingen bokhandel i det hele tatt. Ved et søk på internett nå etterpå, får jeg vite at de dessverre stengte dørene i mai. Som du skjønner er jeg der ikke så ofte som før lenger. Men jeg får også opp fjorårets liste over de ti beste bokhandlene i Oslo i juli 2017, og da var faktisk denne bokhandelen på listen The Best Independent Bookstores in Oslo.

Det er gjerne bokhandlere jeg legger først merke til når jeg er ute på handletur, men nå var det visst blitt møbelbutikk der bokhandelen var på Fyrstikktorget. Men sånn er det, tiden går og ting skjer. Men hyggelige Baker Hansen var heldigvis intakt, så jeg bevilget meg en Kaffelatte, man må jo unne seg premie når man har vært flink og gått til legen, ikke sant? :-) Og det er vel til sånne situasjoner kaffelatte er oppfunnet, he he.

Jeg hadde faktisk ganske bra med tid, selv om jeg visste at jeg måtte være hjemme til klokken 13, for da skulle hjemmehjelpen min komme. Det gikk veldig fint, og hun var like hyggelig å prate med som hun pleier å være.

Så hva har jeg lært i dag? Jeg har erfart at yndlingsbokhandelen dessverre er nedlagt, men at jeg er heldig som er fornøyd med både fastlegen og hjemmehjelpen!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! Og følg meg gjerne!



--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)