mandag 24. september 2018

Håper på en uke med mye skriving!

I dag skal jeg gi et løfte på bloggen min, både ovenfor meg selv og leserne, et løfte jeg må prøve holde. 

Denne uken skal jeg bruke mest mulig tid på bokmanuskriptet mitt. Det innebærer blant annet at jeg ikke får lov (eller tid) til å blogge før søndag etter denne bloggposten. Når vi kommer så langt som til søndag, skal jeg fortelle mer om skriveuken jeg hatt. Jeg har heller ikke så mange andre avtaler som jeg må overholde akkurat denne uken, så det skal jeg klare. I så fall får jeg gjort noe nyttig siste uken i september, og det blir bra.



Hele mandag har gått allerede, og jeg er faktisk veldig godt i gang! Normalt arbeider jeg best med skriving og redigering på kveldstid, men i dag var det faktisk første del av dagen som var mest effektiv til dette!

Jeg arbeider med å gå igjennom bokmanuskriptet mitt på nytt, og vet en del om hva jeg skal gjøre. I dag har jeg arbeidet med et konkret kapittel som jeg visste trengte litt mer behandling. Det handlet mest om redigering og litt mer strukturering av selve kapittelet, selve innholdet var på plass fra før. Og faktisk; det ble mye bedre når jeg bare ga det litt ekstra oppmerksomhet! 

Håper virkelig at inspirasjonen og gløden vil holde seg på det nivået den er akkurat nå,  for jeg er veldig fornøyd med de timene jeg har tilbakelagt i dag. Jeg vet av erfaring at det å holde iveren og gløden ved skrivearbeid og redigering oppe ikke alltid er like lett, men jeg skal gjøre mitt beste! :-)


Nå kan det jo nevnes at jeg tenkte på det allerede sent søndag kveld, at jeg skulle forsøke å ta en sånn litt intensiv skriveuke, og at det kunne være noe å fortelle om på bloggen også. Men jeg fortalte ikke noe om det da, kanskje jeg var i tvil om jeg ville greie det? Men jeg er som sagt godt i gang med prosjektuken min nå.

I morgen er planen å få sett enda mer på det kapittelet jeg har arbeidet med i dag, men jeg håper også å få gått videre med å redigere andre deler av manuskriptet. 

Hva slags planer har du denne uken?


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!




--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

5 kommentarer:

  1. Hei, dette høres helt topp ut! Håper du har greid å holde tråden, men når du fikk en så god start så tenker jeg at de neste dagene ble lettere? Man må virkelig utnytte sånne uker hor det er litt mindre annet som forstyrrer, lettere å jobbe med større manus når man kan bruke litt tid sammenhengende.
    Selv har jeg dessverre ikke skrevet noe som helst denne uken. Det nærmer seg premiere i operaen, og dessuten var jeg med på å arrangere et heldagsseminar sist helg, med litt etterarbeid. Så det har vært nok å gjøre. Planen er å sette av mer tid til skrivingen i oktober, rett rundt hjørnet! :)

    SvarSlett
  2. Hei igjen, og takk for svar! Ja, jeg fikk jo en veldig fin start på skriveuken min, og jeg har holdt på med dette de andre dagene også, men jeg var nok aller mest ivrig den første dagen. Det jeg synes er vesentlig, er at jeg ser at det er utvikling i prosjektet, som er blitt om mulig enda mer oversiktlig.

    Nå ble jeg nysgjerrig på hva slags helgeseminar du har holdt på med, regner med at du skriver litt om det etter hvert? Skjønner du har litt å drive med for tiden, lykke til med alt sammen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så br at du har fått gjort litt alle dagene. Små økter er også nyttige. Det seminaret var hagerelatert, så tema passer ikke på bloggen, men har mange andre ting å blogge om, bare jeg får en rolig dag igjen :)

      Slett
  3. Supert du har fått være produktiv, For meg tar jobben så enormt mye tid at skriving ofte blir minimalt. Men jeg håper å komme inn i en rytme igjen. Heia, deg :)

    SvarSlett
  4. Hei Susanne! Takk for kommentar og heiarop! :-) Ja det kjennes godt å være litt produktiv. Det kommer oppdatering på uken som gikk, om få strakser.

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)