onsdag 31. oktober 2018

Jeg holdt på å trekke meg fra arrangementet.

Helgen 26. - 28. oktober deltok jeg på et arrangement i forbindelse med helsetemaet igjen. Denne gangen ventet jeg ganske lenge med å melde meg på. Var usikker på om jeg skulle være med eller ikke, nå som jeg var så godt inne i arbeidet med bokmanuset mitt. Men jeg tenkte at det kunne være greit å gjøre noe annet innimellom også! Så påmeldingen skjedde i hvertfall før påmeldingsfristen gikk ut!


Som jeg antydet i forrige blogginnlegg, fantes det noen utfordringer rundt min påmelding. Til å begynne med var jeg ikke klar over at man kunne komme allerede fredagen, det sto det ingenting om, som jeg så i allefall. Men da jeg ble klar over dette var mulig, endret jeg påmeldingen min. Bedre det, enn å stresse avgårde tidlig lørdag morgen, for å rekke det første foredraget som skulle starte klokken ti. Jeg fikk skriftlig bekreftelse fra arrangørene på mail om at endringen var i orden. Men så enkelt var det visst ikke. På grunn av en feil var jeg ikke registrert før lørdag morgen likevel, noe jeg fant ut ved en tilfeldighet et par dager før avreise.

Jeg var ikke mye blid da jeg forsøkte å løse saken med mailing frem og tilbake med arrangørene, og jeg holdt på å trekke meg fra hele arrangementet. Og jeg fant enda en feil. Det var nok kun en slurvefeil men ille nok, men feilregistrering av påmeldingsdag er uansett ikke bra. Jeg var ikke spesielt imponert. Det er ikke sikkert alle feilene ligger hos arrangørene altså, det kan også være hotellet som har bommet litt med oppdateringen av påmeldingen, jeg vet ikke nok om alle detaljene til å kunne si det sikkert. Men jeg følte meg veldig usikker på om det var vits i å løse saken, eller om det var bedre å trekke seg. Jeg valgte å bli med likevel, ettersom saken ble løst til slutt (og jeg dobbeltsjekket med hotellet igjen!) Pluss at jeg egentlig  gjerne ville være med på dette som virket som et flott opplegg, når jeg først hadde bestemt meg for det. Og kunne jeg ha gjort noe annerledes? Sikkert. Jeg kunne sjekket med hotellet enda tidligere om alt var i orden, men jeg hadde jo ikke noen grunn til å ikke stole på de beskjedene jeg hadde fått!

Jeg må innrømme at jeg likevel nesten grudde meg litt likevel da jeg endelig skulle dra, etter diskusjonene jeg hadde hatt på mail og telefon de to dagene i forveien. Men det skulle vise seg at det ikke bare var meg som hadde problemer med bekreftelse av fredagen, men minst to andre også. Jeg håper og tror at deres saker løste seg også. Og det er jo ellers også så utrolig hyggelige folk jeg har med å gjøre her, at det gikk veldig bra.


Jeg har lurt litt på hvordan jeg skulle referere fra den helgen, og det har ikke vært enkelt. Siden opptakten til den ble litt spesiell, setter jeg den i et eget blogginnlegg. Dette for å skjerme den litt fra det øvrige referatet fra turen, som ble veldig hyggelig.Jeg vil ikke gå dypere i detaljene på dette, ettersom jeg forsøker å være litt forsiktig med hvordan jeg omtaler saken. Alle kan gjøre feil, selvsagt vet jeg det! Spesielt kan det være krevende å få alt på plass under store arrangementer, absolutt. Jeg skjønner det, og det er ikke alltid det skal så mye til å få meg til å bli usikker. Vurderte også å ikke legge ut dette innlegget på bloggen likevel, men gå direkte til referatet fra helgen. Jeg følte imidlertid at det ble litt feil det også. Hvis jeg kun skal legge ut helt fantastiske solskinnshistorier på bloggen, vil den på ingen måte bli naturlig. Og spesielt på en blogg som min med blant annet helsetema, hvor man gjerne skjønner at det ikke alltid bare er nettopp solskinnshistorier. Og akkurat denne saken dreide seg jo om et helseseminar jeg skulle på, og hører derfor hjemme her. 

Selve referatet fra helgeturen kommer om ikke så lenge, og jeg lover at det er litt mer positivt :-)

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget?