lørdag 3. november 2018

Landsmøte og kursweekend 2018 med FBIN.

Gro Jeanette Nilsen på Thon hotell arena, oktober 2018.
Bildet er fra middagen
på fredag
.
Forrige helg deltok jeg Foreningen for blødere i Norge (FBIN) sitt landsmøte og kursweekend. Det tok litt tid før jeg meldte meg på, blant annet fordi jeg var så godt i gang med skrivingen. Men jeg er glad for at jeg ble med likevel!

Det er arrangementet Damenes helg jeg helst deltar på med den foreningen, da det er en litt mindre gruppe. Jeg synes ofte at store forsamlinger kan være litt utfordrende og uoversiktlig, og jeg kjenner at jeg kan bli litt mindre sosial da. Føler at jeg drukner litt i mengden. Men innimellom trenger man å gjøre noe annet og komme seg ut litt, og ta et lite steg ut av komfortsonen.


Velkomsthilsen fra Thon hotell arena i Lillestrøm.
Velkomsthilsen
fra hotellet :-)

Kjøreturen gikk fint, og nå hadde jeg jo fått lagt om til vinterdekk også, så da kan vinteren bare komme. Nå har jeg jo dessuten vært på det hotellet noen ganger, men denne gangen skulle jeg betale parkering med en app jeg ikke kjente fra før. Sånt synes jeg kan være enda et lite hopp ut av komfortsonen. He he. Men det gikk jo greit. Det fins ikke noen gratis hc-parkering der i gården, selv om jeg sto på HC-plass. Men det var en flott helg! 


Rommet mitt var et HC-rom uten badekar, som jeg på forhånd hadde bedt spesielt om. Badekar er ikke alltid så lett å klatre oppi når man er dårlig til beins! Jeg fikk erfare det en gang for et par år siden på det samme hotellet. En gang jeg hadde veldig store ryggsmerter, og ikke fikk dusjet hele helgen :-) Så jeg har vært nøye med å poengtere dette i ettertid!


Det var koselig å se igjen gode venner, flere av dem hadde valgt som meg, å komme fredag.
Når det gjelder foredragene som startet lørdag morgen klokken ti, så skal jeg ikke gå så veldig i detalj, bare nevne noen av dem kort. Lederen åpnet seminaret, og det ble også referert litt fra andre arrangementer den formiddagen, blant annet av barnelegen. Foreningens nettredaktør informerte litt om fremtidsutsikter rundt foreningens nettside.

Temaet å være bærer av blødersykdom ble tatt opp, og erfaringer rundt dette. Nå er det jo sånn at ingen i min familie har vært kjente bærere av sykdommen eller ha selve sykdommen selv bortsett fra meg, selv om jeg har fått den i alvorlig grad. Så akkurat bærerproblematikken rundt blødersykdom har jeg ikke erfaring med. Men jeg kjente igjen enkelte ting jeg har hørt av mine foreldre, om det å være foreldre til et alvorlig sykt barn. Og om det å kjenne på usikkerhet rundt dette.

Det ble også avholdt generalforsamling på lørdagen, der det ble klart at det kommer nye personer inn i flere av vervene, selv om noe av dette var forespeilet på forhånd.

Foredragene på søndagen var også interessante å høre på! Blant annet var det et foredrag av en som har en av de mest sjeldne blodsykdommer, som har valgt å bruke humor som en måte å møte utfordringene med. 

Jørgen Skavlan holdt sitt foredraget "Frisk nok for livet". Han er fastlege, og jeg syntes han var veldig interessant å høre på. Det er flere foredrag jeg ikke har nevnt her, og vet ikke hvor mye jeg kan gå i detalj heller, men nå har jeg i allefall tatt for meg noe.

På kvelden ble det middag og fest og moro med gode venner. Det var veldig hyggelig denne helgen, mange mennesker jeg kjente fra før, spesielt flere fra Damenes helg, noen nye, og noen jeg ikke hadde sett på en stund. Jeg følte at jeg tråkket ut av noen komfortsoner denne helgen. Det var forresten flere som kommenterte det nye negledesignet mitt, veldig gøy! 


Jeg vil også ta med til slutt at jeg synes at jeg fikk veldig god service og ble tatt godt i mot, både fra hotellets side og foreningen, etter at jeg hadde hatt noen utfordringer med registreringen da jeg meldte meg på.


Takk for at du følger bloggen min!



--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)