torsdag 4. oktober 2018

Tilbakemeldinger og en brå start på dagen.

Høstfarger. (Foto: Gro Jeanette Nilsen)
Høstfarger.
I forrige blogginnlegg Evaluering av skriveuke, og noen skrivetips, fortalte jeg om skriveprosessen min i uken som hadde gått. Hjelp, det var i september, og nå er vi noen dager uti oktober.

Jeg tenkte jeg ville takke så mye for tilbakemeldingene sist, både direkte på bloggen og på den offentlige Facebook-siden min. Hyggelig å se at temaet engasjerte!


Denne uken er det høstferieuke, og jeg hadde håpet å få gjort en del med manuskriptet jeg arbeider med. Det har jeg også gjort, men i tillegg har det også vært litt andre ting denne uken.

Den ene dagen skulle hjemmehjelpen min komme midt på dagen. Men i stedet ringte en vikar på døren før klokken ni om morgenen, jeg hadde ikke fått beskjed om verken vikar eller endret klokkeslett. Og der sto jeg i pysjen, jaja. Skulle jo straks stå opp da, men det hadde jo vært greit å være litt mer forberedt! Jeg fikk satt henne i gang med å støvsuge kjøkkengulvet imens jeg fikk på meg klærne i en viss fart. Brå start på morgenen, ja. Jeg satt og jobbet med skriveprosjekt lenge utover kvelden i forveien, i og med at hjemmehjelpen skulle komme så sent. Må jo nesten le litt av situasjonen også i ettertid da, men det var ikke artig der og da.

Det er jo sånn at når det er endringer i programmet så skal enten vikaren eller hjemmehjelpkontoret ringe meg på forhånd, og det skjedde jo ikke, så jeg lot henne forstå at jeg ikke var så glad for måten det ble gjort på denne gangen. Men jeg var jo selvsagt glad for at det faktisk kom en vikar, noe jeg også sa til henne. Frokosten min, den ventet jeg med til hjemmehjelpen var gått.


Fordelen med at hjemmehjelpvikaren kom flere timer tidligere enn planlagt, var at da fikk jeg bedre tid senere på dagen, som jeg benyttet til handlerunde og en velfortjent høstferie-kaffelatte på kafeen. Var på et annet kjøpesenter enn det jeg vanligvis pleier, tenkte at kanskje det var greit med en liten forandring.

Bildet med høstfargene øverst i bloggposten, ble forresten knipset fra verandaen min her om dagen :-)


Hvordan er din høstferie?


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! Og følg meg gjerne!




--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget?