fredag 19. april 2019

Endelig tilbake etter hodeblødning.

Fullmåne på Langfredag.
Fullmåne på Langfredag.
Det kjennes lenge siden forrige blogginnlegg Feiret blødernes dag med hodeblødning, enda det har bare gått to dager. Men det har vært mye medisinering og vurdering om jeg skulle kontakte Rikshospitalet eller ikke - men det er vel ikke noe man har så lyst til midt i påsken?! Jeg vurderte det dithen at jeg har så gode medisiner at jeg skulle forsøke å løse saken selv. Men det har blitt flere sprøyter med blødermedisin, også midt på  natten. 


Det jeg tenkte var at hvis jeg dro på sykehus ville det sikkert blitt mye venting og så ville jeg ikke truffet de rette legene midt i påsken, og jeg trengte medisin litt kvikt, så jeg fant ut at hjemmesykehuset fikk være godt nok. Så får jeg heller være flink til å rapportere inn om ekstra medisinering og hodeblødning. Eventuelt høre om det kunne være aktuelt med røntgen eller noe i ettertid, men det er ikke sikkert det er nødvendig.

Langfredag er i dag, men selv synes jeg i år at skjærtorsdag føltes mye lenger. Det var i går jeg måtte vurdere frem og tilbake om jeg skulle dra på sykehus eller ikke, og ta en del sånne avgjørelser. Selv om det er tøffe tak noen ganger, føles det godt å kunne stole på at blødermedisinen gjør jobben sin. Det er til stor hjelp.

Men nå ser hodeblødningen ut til å ha sluppet taket helt, det er kun litt antydninger om hva som har vært som sitter igjen. Jeg føler meg mye friskere i dag! Og det var veldig bra jeg ikke hadde lagt planer for disse to siste dagene.

I morgen Påskeaften skal jeg på påskelunsj hos tanten min. Det sa jeg ja til nå i kveld, fordi jeg føler meg så mye bedre, og kan bruke TT-taxi innenfor Oslos grenser. Det er helt fantastisk at den muligheten fins når jeg ikke føler meg bra nok til å kjøre selv. Jeg kan aldri få understreket og fullrost det nok!

I dag på Langfredag var det fullmåne. Bildet mitt er kanskje litt for vanlig, men det får gå. Det er godt å være tilbake. Jeg skal straks i gang med skrivingen igjen også.


Takk for at du følger bloggen min! 

 -------------------------------------------------------------------------------------------- 

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)