mandag 8. april 2019

Hjemme igjen, etter super Damenes helg 2019.

Gruppeoppgave på  Damenes Helg, april 2019.
Gruppeoppgave på
Damenes Helg 2019.

For en stund siden meldte jeg meg på årets happening, Damenes Helg, som arrangeres hvert år for oss damene i Foreningen for blødere i Norge (FBIN). Det var nå i helgen dette fant sted, på Thon Hotell Arena i Lillestrøm. Og ekstra hyggelig ble det, fordi ei av de jeg har mest kontakt med som opprinnelig ikke kunne være med i år, endret sine planer i siste liten og ble med likevel! Hun hadde vært i Spania et helt år, og akkurat kommet tilbake til Norge. 

Veldig hyggelig med disse vennene som jeg ikke ser så ofte, men samtidig med veldig jevne mellomrom! Vi har en del til felles i forbindelse med egen blødersykdom eller at sykdommen fins i nærmeste familie. Det fine været vi hadde bestilt ble levert som avtalt, og foredragene var veldig interessante denne gangen. Flere av oss satt igjen med informasjon vi følte vi burde fått for tretti år siden, minst! Det gikk mye på livskvalitet, og vi var også på et foredrag om mental trening, samt hadde gruppearbeid, som bildet øverst illustrerer.

Jeg hadde ikke tenkt å ta jobben med å referere til medlemsbladet denne gangen. Jeg tenkte at artikkelen fra Damenes Helg ville bli mer variert og interessant hvis ikke samme person alltid skrev den, men at dette gikk litt på omgang. Og jeg refererer jo uansett litt på bloggen min, selv om det blir mer personlig. Så jeg prøvde å vri meg unna denne gangen, også fordi jeg føler at det er bokprosjektet mitt som trenger min oppmerksomhet nå.

Men det var tydelig at damene gjerne ville at jeg skulle referere denne gangen også, så da får jeg vel bare takke for tilliten... Jeg vet om andre i den gruppen som er vel så gode som meg til å formulere seg, og som i tillegg er flinkere til å skrive på en mer levende og artig måte enn meg, og som ville våget mer i teksten. Jeg er ofte mest opptatt av at innholdet skal bli riktig og informativt. Men jeg har noen bilder jeg skal sette inn også, det vil live opp litt, tenker jeg.


Goodiebag fra Thon.
Goodiebag fra Thon.
Så hva har jeg lært av dette, tro? Jo, altså. Jeg må bli flinkere til å slå i bordet og si nei når jeg mener nei (Men kanskje hadde jeg egentlig litt lyst til å referere også?) Jeg kan også tenke litt gjennom det jeg nettopp sa, at jeg ikke har så god trening i å skrive på en artig måte, og det å tørre å si hva jeg mener. Men så kommer det jo mye an på hva slags tema man skriver om også, da. Det å tørre å si hva man mener var jeg nok litt flinkere til før i tiden, jeg tror jeg på enkelte områder er blitt litt mer forsiktig. Samtidig som jeg på andre områder, som i forbindelse med blødersykdommen min, er blitt flinkere til å åpne litt opp.


Er du flink til å gi klar beskjed i teksten og virkelig få frem budskapet ditt, eller er du litt forsiktig med hvordan du ordlegger deg?

Takk for at du følger bloggen min!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget?