tirsdag 7. mai 2019

Artikkelstart og innendørs tomater.

Artikkelstart.
Artikkelstart.
Det var en hyggelig opplevelse med det lille diktinnfallet mitt, som jeg fortalte om i blogginnlegget Det ble et dikt i stedet. Følte at jeg trengte en sånn økt akkurat da, så det kom som bestilt!

Jeg har endelig fått arbeidet litt med artikkelen jeg holder på med. Følte at arbeidet hadde sklidd litt ut, men nå er jeg litt mer i gang.  

Jeg har hatt en del smerter de to siste dagene på grunn av blødning i både fot og hofte, så jeg har ikke fått gjort riktig så mye og så helhjertet som jeg ønsket. Det har irritert meg, og minner meg også på at jeg bør være ekstra produktiv de dagene jeg faktisk føler meg bra! Jeg tror det er en viktig påminnelse! Jeg satser på å sende inn den 16, har satt meg det som mål, men det kan jo tenkes jeg får gjort det tidligere, hvis jeg blir ivrig nok :-) 

Fredag kjøpte jeg årets tomatplante! Tomatkjøp pleier å være en sommerlig seanse, vi skrev da virkelig 3. mai, men så kaldt som det var både den dagen og dagene etterpå, så måtte jeg sette den på kjøkkenbordet. Så får jeg heller plante den ut på verandaen litt senere når været tillater det.


Tomatplane midlertidig innendørs.
Tomatplante,
foreløpig innendørs.
Mandag 6. mai snødde det faktisk! Ganske utrolig, men jeg husker en gang det snødde den 17. Grunnen til at jeg husker det så godt var at det året satt jeg i rullestol etter en operasjon, og vi skulle ut og gå i tog sammen med noen barn i familien. Det var en rimelig kald fornøyelse å sitte i rullestolen den dagen, men er en del år siden nå.


Takk for at du følger bloggen min! 

------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?