onsdag 1. mai 2019

Det ble et dikt i stedet!

Jeg har som jeg fortalte gått i flere uker og ønsket å skrive, men ikke følt meg helt motivert. Jeg har som sagt et artikkeloppdrag hengende over meg, som jeg føler jeg må  ta tak i snart (eller aller helst for lenge siden!) Men jeg har litt tid igjen ennå.

Tidligere i dag var jeg like umotivert, men nå sent i kveld, eller faktisk i natt, kom inspirasjonen tilbake i rasende fart! Og da var det ikke artikkelstoff som meldte seg, men jeg ble sittende og skrive dikt, faktisk! Ha ha, ganske utrolig, det er lenge siden sist. Forrige diktet mitt var det jeg skrev i anledning pappas store 70 års lag sist sommer. Men tilbake til dagens tekst, som handlet om min skriveinteresse som barn, kombinert med interessen jeg har hatt for dyr.

Jeg var kjempeinspirert da jeg arbeidet med diktet, og kunne ikke gi meg før jeg var  ferdig. Følte at ordene bare datt ned i hodet på meg, og ut på papiret! Det er en stund siden jeg har hatt det på den måten, og det var en grei bonus etter skrivetørken nylig. Det var en flott åpning av mai måned i hvertfall!


Jeg skal ikke publisere det nye diktet mitt her på bloggen nå. Tror vel egentlig ikke at jeg skal slippe det her inne. Tenker uansett at jeg skal se på det igjen i morgen, og se om jeg er like fornøyd da... Jeg ser det trenger å struktureres og redigeres litt mer, og tenker derfor det er bra å la det ligge til i morgen.

Med det får jeg håpe at jeg har skrevet meg inn i skribenttilværelsen min igjen, og håper at jeg får gjort de skriveoppgavene jeg skal gjøre også etter hvert.


Skriver du dikt?

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

Takk for at du følger bloggen min! 


 -------------------------------------------------------------------------------------------- 


Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Det er fint når vi finner flyten og tekstrytmen. Gratulerer med dikt :)

    SvarSlett
  2. Takk for det, Susanne! Ja det er moro når man føler at man får det til! Jeg har sett litt mer på det diktet nå i dag, og er fremdeles fornøyd! :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget?