tirsdag 28. mai 2019

Gjennomgår manuskriptet, og leser gamle forlagsbrev.

Ringperm med eldre forlagsbrev.
Ringperm med eldre forlagsbrev.
(Foto: Gro Jeanette Nilsen)
Oi, bloggen ja! He he. Kjenner at den roper på meg og kaller meg tilbake til virkeligheten. Jeg har vært fordypet i bokmanuset mitt de siste to dagene, det har vært godt å få arbeidet litt seriøst med det igjen.

Jeg driver fremdeles på med å gå igjennom hele manuskriptet litt ordentlig, samtidig som jeg fletter inn noen nye momenter (Blir jeg aldri ferdig...?) Jeg er jo egentlig ferdig med selve skrivingen, altså detaljene jeg vil ha med, for lengst. Trodde jeg. Men innimellom finner jeg ting jeg absolutt må ha med... Ja ja. Jeg blir kanskje ferdig når jeg fyller 100 år... Da har jeg jo noen år å gå på...

Jeg har forresten gått igjennom en ringperm  i dag med gamle tilbakemeldinger fra forlag og ukeblader. På både tidligere innsendte noveller, tidligere bokmanusforsøk samt noe som dreier seg om det manuskriptet jeg har drevet med de siste årene. Det er jo ikke alltid man får så mye svar på hvordan og hvorfor, men enkelte forlagsbrev har jeg spart på fordi de kommer med et innbakt hint her og der, og det kan jo være spennende og verdifullt! Det kan være en enkelt setning, eller noe mer. Kanskje jeg finner gull, he he. Eller den røde tråden?


Takk for at du følger bloggen min! 


 -------------------------------------------------------------------------------------------- 
Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei. Så fint at du får jobbet litt med manus igjen. Har du konkrete planer eller blir det mest småflikking? Har du tenkt å sende det inn igjen snart? Kanskje det er nye folk rundt om som ser annerledes på det enn sine forgjengere? :)

    SvarSlett
  2. Hei, og takk for kommentar! Jeg prøver å være litt strukturert og gå igjennom et visst antall kapitler, sider og så videre. Ikke alltid det fungerer, men prøver så godt jeg kan. Har jo tenkt å sende det inn etter hvert, men trenger å bli ferdig med gjennomgangen først, og sannsynligvis gjøre noen helt konkrete endringer/forbedringer. Ting jeg har oppdaget underveis i prosessen. Det som har slått meg, er at tekst kan alltids bli bedre, nesten uansett hvor lenge man har jobbet med den... :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)