lørdag 7. mars 2020

Hvordan følge bloggen?

Hvordan følge  Gro Jeanettes blogg  om skribentliv og helse?
Følg gjerne Gro Jeanettes
blogg om skribentliv og helse.
Noe av det jeg er dårligst på med å være skribent/forfatter, må være det å reklamere for bloggen min. Det må jo gjøres, og det er litt av hensikten med sosiale medier. Men lett er det ikke. Mange av tekstene mine er jo også ganske personlige, og det gjør det ikke noe enklere.

Jeg ser fremdeles at de fleste følgerne følger med i sosiale medier, uten å registrere seg som følger av selve bloggen min. Noen tror faktisk også at det er Facebook-siden som ER bloggen, og det er det jo ikke! Bloggen min er denne rosa og gule siden, som jeg lenker til fra sosiale medier, men de bloggpostene som ender på Facebook-siden er stort sett det som er litt litteraturrelatert, jeg utelater mange innlegg der, som du kun finner på bloggen. 

Følger du med kun på forfattersiden min på Facebook, får du altså bare en bit av virkeligheten. Jeg føler at jeg gjentar meg selv nå, men jeg får fremdeles kommentarer fra folk som sier at de er følgere av bloggen min, men der det viser seg at det er Facebook-siden de følger. Så ja, da er det vel fremdeles relevant...

Så, har du l
yst til å bli en følger av selve bloggen på ordentlig, ja da må du registrere deg på bloggen min, du finner det i høyre kolonne litt nedpå siden når du klikker inn her


Jeg ser at enkelte velger å følge anonymt. Det må du gjerne gjøre, selv om det jo er artigst å se profilbildet ditt på listen over følgere! Og bare spør om du lurer på noe! :-) 

Hjertelig v
elkommen til deg som er ny følger!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Jeg følger deg jo, og hadde ikke noe spesielt ønske om å være "anonym" da jeg gjorde det. Tror at feilen ligger hos Blogspot men jeg har ikke tenkt å bruke tid på å rette opp akkurat det. Har bloggen din i bloggrullen på min egen blogg, så jeg bruker vel egentlig ikke følger-funksjonen.

    Ellers har jeg flere bloggr selv, og ser at det ikke kommer nye følgere på noen av dem. Jeg tror nok at blogging er kommet litt i skyggen av facebook og twitter etc, men er jo fortsatt greit å ha en blog som basis, og dele utvalgte innlegg på fb?

    SvarSlett
  2. Hei, og takk for svar! Denne bloggposten er egentlig ment som et lite hint/invitasjon til de som ikke er registrert som følger og heller aldri kommenterer på selve bloggen her. Jeg ser av statistikken at det stadig er folk innom, så det var egentlig et forsøk på å få dem til å hoppe uti og kommentere :-) Og ja, jeg er veldig glad for alle de hyggelige bloggkommentarene jeg allerede får fra faste lesere også! :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)