søndag 29. mars 2020

Skrivekafe' og netthandel.

Jeg fikk gjennomarbeidet kapittelet jeg nevnte sist, veldig greit å få det ferdig. Jeg pleier å printe ut ferdige kapitler med en gang for å få bedre oversikt. Jeg inkluderer dem i manuskriptet offline, fordi jeg synes det da er lettere å lese korrektur utenfor pc-en. 

Men jeg manglet litt blekk, så utprinten ble ikke helt bra. Det skal jo alltid være en eller annen hindring... Men nå er blekk bestilt, så da rekker det vel frem før påske... Dette høres sikkert ut som sløsing med papir og blekk. Ja jeg vet, men det går en del tid mellom hver gang jeg printer, altså. Jeg skal være temmelig fornøyd med kapittelet/siden først. og nå når det har vært dårlig med blekk, har det jo blitt lite printing også.


Jeg har også bestilt bilder nå nettopp. De har jeg gitt opp å printe ut, og overlater det til de som kan det best, så kan jeg bruke mer tid på skrivingen. Men selve utvelgelsen og innsendingen må jo gjøres, da! Jeg har somlet litt med det i det siste, eller nedprioritert om du vil. Så de som vil komme i posten nå etter hvert, er bildebunken fra 2019. Bedre sent enn aldri... 🙂

I dag har jeg også vært på online skribenttreff. Men det var ikke skrivekurset jeg var på nå. I dag het det online skrivekafe'. Veldig hyggelig og nyttig, gøy å se litt folk, selv om det altså er online. Det kan jo bli litt stille nå for tiden, når det er så vanskelig å treffe familie og venner på gamlemåten. I dag har jeg vært gjennom flere forskjellige skriveøvelser, spennende å finne kreative løsninger på alt sammen.

Jeg har også bestilt matvarer online, men det har vært rimelig stor pågang der, som jeg har nevnt tidligere. Jeg hadde fått beskjed om at jeg skulle få varene mine kommende tirsdag, men det viser seg at de kommer litt senere, samt at noen av varene var utsolgt. Det er ikke så greit for tiden, jeg skjønner at de arbeider under press nå. 

Hva driver du med, i denne spesielle tiden vi er inne i?



Takk for at du følger bloggen min!  

-------------------------------------------------------------------------------------------- 

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei, online skribentcafé høres topp ut! Er det en slags videokonferanse med kamera, eller en chat? Og hvor finner man sånne tiltak?
    Jeg kunne godt tenkt meg et sånn forum og ikke bare i krisetider. Sikkert fint for både inspirasjon og utveksling, men også som en slags "pisk" for å skrive litt mellom treffene. Her står det litt stille for tiden, selv om tid ikke burde være en mangelvare i disse karantenetider. Fin helg!

    SvarSlett
  2. Hei! Nå ble jeg litt usikker på hva jeg skulle svare, for jeg ser av gruppen jeg er med i at det er lukket gruppe, og da kan jeg kanskje ikke tipse om den videre. Men søk etter ord som skrivecafe på nettet. Den fins med fysisk oppmøte også, men jeg pleier å være med pr. nett. Ja, kall det gjerne videokonferanse. Riktig god helg!

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)