mandag 10. august 2020

Litt om å rigge ned

Som sagt har jeg enkelte eldre prosjekter som jeg har syntes det har vært vanskelig å forlate helt. Men hvis jeg skal satse alt på min egen skriving, må jeg luke ut noe annet. Sånn er det bare.


Jeg brukte mye tid på å vurdere frem og tilbake, og jeg vil ikke skuffe noen. Men jeg har stått ved et veiskille hvor jeg har forstått mer og mer at hvis jeg skal kunne satse fullt og helt på egne skriveprosjekter, må noe annet vike.

Det jeg i kulissene begynte å rigge litt ned, det var som tidligere nevnt skribentforeningen ULFF. ULFF krever veldig mye jobbing og å stadig være  parat til å legge ut tekster for medlemmer på nett, som normalt er fraværende, men som plutselig kan sende inn 30 tekster og regner med at det går kjempefint. 

Dette tar utrolig mye tid, jeg bruker gjerne hele dager og langt utpå natta med dette. Tid jeg bør bruke på egen skriving (eller å sove om natta!) 

Jeg må nok velge, og satser da på min egen skriving.  Jeg synes hele avgjørelsen har vært litt vond, for ULFF har vært med meg i veldig mange år, helt siden 2001. Selv er jeg jo ikke spesielt ung lenger kan man si, men i flere år syntes jeg ikke at det gjorde noe, ettersom jeg var leder.

Men nå tenker jeg at det er greit å gi slipp, og være veldig glad for det som var. Jeg føler jeg har gått videre, og må gjøre det som er riktig for meg, og som representerer meg i dag. Jeg har alltid elsket prosjektet ULFF, helt til jeg plutselig en dag innså at jeg var helt utslitt, eller utbrent heter det kanskje, og at dette ikke var helt meg lenger.

(Dette innlegget er redigert litt i ettertid.)


Følg gjerne bloggen min!




--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)