fredag 11. desember 2020

Hyggelig lydbokgave!

Jeg hadde besøk her om dagen, og et av mine familiemedlemmer hadde med seg en hel pose full av lydbøker til meg, som de hadde ryddet ut av hyllene sine, da lydbøkene var lest og på jakt etter nye eiere. 

Jeg fikk spørsmålet for en stund siden, om jeg var interessert i å overta noen lydbøker, hvilket jeg svarte at jeg i utgangspunktet var, i allefall ville jeg veldig gjerne titte på hvilke lydbøker det var snakk om. Jeg har stort sett bare vanlige bøker her hjemme fra før, kun et par lydbøker, og jeg tenkte at for meg vil det være en ny måte å lese på, som jeg gjerne vil prøve ut litt mer.

Av det jeg kunne se da jeg tittet raskt gjennom innholdet, var at lydboken La meg synge deg stille sanger av Linda Olsson, har jeg også lest som vanlig papirbok to ganger. Men det var en veldig fin bok, og det kan sikkert være fint å høre den som lydbok også! For mange år siden, etter at jeg hadde lest boken, var jeg og hørte på da Linda Olsson holdt forfatterforedrag på Deichmanske bibliotek, avdeling Stovner. Jeg fortalte om det i en tidligere bloggpost for noen år siden.

Jeg ser også at jeg har fått med meg flere lydbøker av Anne B. Ragde. Veldig flott, og spesielt artig ettersom jeg traff henne også i virkeligheten en gang for mange år siden da jeg var på forfattertreff og hørte på henne og Unni Lindell på Litteraturhuset i Oslo. Les gjerne mer om det i min bloggpost Flott forfatterforedrag av Ragde og Lindell! Jeg må likevel innrømme at det er flere av disse bøkene jeg ikke har lest, men så får jeg jo en nå anledning nå!

Det er mange bøker i denne samlingen, og jeg har bare dratt fram et par eksempler som jeg har et forhold til fra før. Du kan jo se dem alle på bildet.

Har du lest eller hørt på noen av bøkene på bordet? Og hvordan er det med deg; Liker du lydbøker eller papirversjoner best?

Lydbøker fra familien!
Lydbøker fra familien!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

 Takk for at du følger bloggen min! 

 --------------------------------------------------------------------------------------------

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)