torsdag 14. januar 2021

Lurt å planlegge manus-arbeidet!

Uken går fort når man har litt å drive på med! Denne uken lagde jeg meg en skikkelig plan over skrivearbeidet, og om hvilke kapitler i manuskriptet som trengte omfattende rettelser, og hvilke som bare hadde småfeil som fort kunne rettes opp. 

Det er ikke alltid jeg lager en så detaljert liste over arbeidet, men noen ganger ser jeg virkelig at det har noe for seg. Takket være dette, har jeg fått gjort mye disse dagene, synes jeg selv i hvertfall. Det føles godt når et kapittel oppleves gjennomarbeidet og ferdig!

Det passet bra, ettersom denne uken ikke var så oppstykket med mange andre gjøremål, og med en vond fot gjorde det seg med stillesittende arbeid. 

Samtidig skal man jo ikke planlegge i hjel et skriveprosjekt, skriving bør i utgangspunktet være noe man vil gjøre, og ikke alltid være altfor strukturert, tenker jeg. Man må selvsagt tenke struktur også, men likevel la seg inspirere, og la strukturen komme etter at man er kommet i gang. Så kan man heller stryke og endre etterpå.

Og ellers; Tusen takk for hyggelig respons på bloggen min! Det er alltid veldig gøy å se at folk leser og følger med!

Jeg er straks tilbake!

 Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

 Takk for at du følger bloggen min!

 -------------------------------------------------------------------------------------------- 
Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)