torsdag 29. april 2021

På etterskudd med mye på grunn av smerter.

Dette har vært en lang dag, med mye smerter og medisiner. Dagen startet med at hjemmehjelpen min ringte og sa at hun kom litt tidligere enn planlagt. Imidlertid tok det tid før jeg fikk besvart telefonen, for jeg hadde så vondt i ryggen at jeg greide ikke snu meg en gang for å finne den.

Så kom hjemmehjelpen da, og jeg greide så vidt å åpne døren for henne. Dette er ikke gøy altså, men det er heldigvis sjelden jeg er så dårlig. Jeg hadde så vondt at jeg måtte bite tennene sammen og konsentrere meg veldig for å greie å forflytte meg rundt i leiligheten. 

Det var tydelig at ryggblødningen min var der fremdeles, jeg måtte trå til med å sette dobbel medisindose igjen. Dette gjorde jeg mens hjemmehjelpen var her, men det var jeg bare nødt til, og hun har sett sånt før, selv om det er flere år siden. Men nettopp derfor var jeg veldig glad det var hun som kom i dag, og ikke en vikar eller andre hjemmehjelpere jeg ikke kjenner.

Jeg fikk hjemmehjelpen til å gå i boden ute og hente rullestolen, og det hjalp mye. Normalt er jeg jo ganske så oppegående, så dette var kjedelig. Men som jeg skrev i går også; Jeg var glad jeg ikke skulle noe sted.

Jeg satte en oppfølger-medisindose noen timer senere, for sikkerhets skyld. Nå senere på kvelden har verden sett litt lysere ut, og jeg greier å sitte her og skrive litt. Har også endelig sendt fra meg noe av det litteraturrelaterte jeg skulle, men har en liste fremdeles med prosjekter og andre ting som venter. 

Jeg fikk forresten en hyggelig mail fra en person jeg ikke kjenner, som liker diktet mitt Tusen tårer, og som gjerne ville bruke det i forbindelse med en begravelse i nær familie. Veldig hyggelig for meg at hun vil bruke diktet, men det er selvsagt en trist situasjon for henne og hennes nærmeste. Jeg har fått sånne henvendelser om det diktet før, og det er selvsagt veldig hyggelig å høre at folk liker diktet mitt!

Jeg er på etterskudd med flere ting, og vet det godt. Jeg har ikke hatt verken ork eller overskudd til noe disse dagene. Veldig glad for at ting ser ut til å kunne gå litt bedre nå.


Takk for at du følger bloggen min!

 -------------------------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Smerter ... Blærgh!
    Håper de har letnet litt og du kan bevege deg friere. Du må jo ha overskudd for å kunne skrive :)

    SvarSlett
  2. Takk for det, Augusta! Nei, det er ikke noe moro, men sånn er det bare noen ganger. Og ja, jeg trenger litt overskudd for å skrive. Det er nesten som jeg får litt ekstra krefter når ting er i orden, nettopp fordi jeg vet hvor lite jeg får gjort i dårlige perioder.

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)