søndag 9. mai 2021

Litt bedre helse, noe skriving, men ingen vaksine.

Det er konkrete oppdateringer og rettelser i bokmanuskriptet mitt som har fått oppmerksomheten min de siste dagene. Veldig greit å ha noe konkret å arbeide med, i en tid da ikke alt annet er helt på plass. 

Jeg er blitt veldig mye bedre i ryggen siden forrige oppdatering, men har fremdeles smerter, selv om de nå er mer begrenset til når jeg har sittet eller ligget lenge.

Jeg har forresten enda ikke fått Korona-vaksine, men jeg har forsøkt å undersøke saken, både i forhold til sykehuset, fastlegen og jeg sendte også en mail til bydelen jeg bor i. Jeg har jo hørt at denne bydelen er veldig treg på akkurat dette, men vi får se. Jeg har ikke hørt noe derfra enda. Litt rart at så mange rundt meg blir vaksinert, jeg trodde jo jeg skulle komme med tidlig, ettersom jeg jo feiler litt av hvert, men nei da. 

Jeg har hørt at blødersykdom i seg selv ikke nødvendigvis er grunn god nok i akkurat denne sammenhengen altså, men jeg feiler andre ting i tillegg, som kanskje teller mer. Tror jeg får forsøke å ringe bydelen i morgen og høre. Men selvsagt, jeg er glad jeg ikke ble kalt inn til vaksine denne siste uken, da jeg var så dårlig.

Ellers så hadde jeg besøk av moren min på formiddagen i går. Bortsett fra det, er det vel ikke så mye å fortelle om. Jeg er nok mest opptatt av å komme lengst mulig i bokprosjektet mitt akkurat nå. Jeg vet også at jeg har vært litt lite flink til å følge opp enkelte andre ting nå, men nå som jeg er litt bedre helsemessig vil nok ting bli litt enklere.

Er du forresten vaksinert ennå?


Takk for at du følger bloggen min! 

 -------------------------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

4 kommentarer:

  1. Hei! Leste om ryggproblemene og ønsker god bedring selv om jeg forstår at det går litt bedre. Bra at du får skrevet ltt da, fint å ha noe annet å fokusere på innimellom.

    Jeg får faktisk første vaksinestikk i dag, selv uten underliggende forhold. Men jeg er vel litt eldre enn deg, og bare to år inn i den aldersgruppen som vaksineres nå. Det er visst store forskjeller mellom bydelene, men i min bydel er det ikke tildelt ekstradoser, så jeg vet ikke hvorfor jeg slipper til allerede nå. Synes det ville vært bedre om lærere og barnehageansatte kom foran meg i køen, det er jo lettere for meg å begrense sosialiserin. Sjekk nettsiden for vaksine i bydelen din og ring dem! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, og takk for kommentar! Rart det er så ulikt rundt omkring når det gjelder vaksinen, ja. Jeg fikk en mail fra bydelen som et svar på min mail til dem, men det var bare info om hvor langt de var kommet i vaksineringen osv. De har også ført meg opp på liste om at jeg er interessert i å ta koronavaksinen, men det er vel det, tror jeg. Lykke til med vaksinen din!

      Slett
  2. Glad for at kroppen din fungerer bedre. Så du kan skrive :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Augusta! Ja, i dag har det faktisk blitt en del skriving, det var godt å få gjort litt, og følte faktisk at jeg kom et stykke nærmere målet.

      Slett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)