mandag 1. november 2021

Glemte fremdriftsplanen inne i manuskriptet!

Trær i brann. (Foto: Gro Jeanette Nilsen)
Trær i brann (Foto: Gro Jeanette Nilsen)
Jeg blir aldri vant til dette. Å levere bokmanus til forlag. Det føles som å levere eksamen. Hver eneste gang. Hva har jeg glemt å ta med? Og hva har jeg tatt med, som kanskje ikke burde vært med? 

Det er ikke lett å le av sine egne feil i denne settingen. Jeg trøster meg med at jeg vel har gjort større tabber tidligere. 

En gang for mange år siden, da jeg hadde vært hos et forlag og levert bokmanuskript, fant jeg ikke igjen et kladdeark som ikke skulle være med i manus. Det var en detaljert fremdriftsplan eller huskeliste, som jeg hadde laget internt kun for meg selv, over viktige momenter som måtte sjekkes rett før innlevering. 

Jeg brukte huskelisten og fulgte punktene jeg skulle følge, men jeg fant aldri igjen det arket etterpå. Så jeg regner med at det ble innlevert til forlaget sammen med manuskriptet. Det var mange viktige poenger på den listen, men et som også burde stått der, var jo å alltid holde styr på hvor denne listen ligger, og i hvertfall ikke inne i manuskriptet...!

Ja ja, sånn kan det gå når man blir for stresset, men jeg fikk meg en lærepenge, tenker jeg i ettertid.

Har du gjort en generaltabbe noen gang, i forbindelse med bokprosjekt, eksamen-innlevering  eller annen skriving?


 Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

 Takk for at du følger bloggen min!

 -------------------------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?