mandag 17. januar 2022

Hva vil jeg med skriveåret 2022?

Det er på høy tid å planlegge året vi er inne i. Så hva vil jeg med skriveåret  2022? Jeg har selvsagt tenkt gjennom det, men ikke blogget om det ennå.

Rent skribentmessig, startet det nye året der det gamle sluttet. Jeg venter fremdeles på svar fra forlag, men jeg tenker at det sikkert kommer snart. Manuskriptet har vært inne lenge, men en må jo huske på at det har vært juleferie inkludert i den tiden. Jeg må si jeg gruer meg litt til å få svar, dette er litt for nervepirrende. Men uansett, det bør skje noe i den saken snart.

Uansett utfall fra forlaget, vil det vel alltid bli litt oppdateringer i manuskriptet. Jeg har allerede funnet noen små skrivefeil som er enkle å rette opp, men det fins sikkert litt utover det også. Jeg tenker at jeg skal vurdere flere forlag, det fins jo flere å velge som helt sikkert kan prøves.

Jeg vil selvsagt også fortsette å blogge, og si litt om hvordan det går videre med bokprosjektet. Bloggen utgjør jo dessuten også en del av skrivingen min! Det kommer sikkert andre prosjekter også underveis, det vil tiden vise.

Hvordan ser ditt år ut?


 Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

 Takk for at du følger bloggen min!


 ------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

4 kommentarer:

  1. Viktig å gjøre seg noen tanker om planer og nytt år. Jeg har selv tenkt å ta meg sammen på skrivefronten, akkurat i januar er det ganske travle dager uansett.
    Forstår godt at det er spennende med denne ventingen, og utfaller påvirker vel også hvordan du vil jobbe videre. Jeg tror det er et godt tegn at forlaget tar seg god tid, men man vet jo aldri utfallet fordet. Hvor mange forlag har du prøvd deg på? Hvis du ikke får 100% napp er det vel bare å sende til neste? Har du i så fall et nytt skriveprosjekt på gang? Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, og takk for kommentar! Akkurat dette manuset har vært hos noen forlag, men ikke så veldig mange. Jeg har for det meste forholdt meg til kun et forlag, inntil nå nylig.

      Jeg har flere større og mindre skriveprosjekter jeg kan falle tilbake på, ikke alle er gode nok, men jeg har et par stykker som hadde fortjent å se dagslys, og ikke bare den berømmelige skrivebordskuffen, PC'en og ringpermene som mange av dem står i:-) Men det er det jeg arbeider med nå jeg har vært mest opptatt av de siste årene, og som jeg har størst ønske om å få utgitt.

      Slett
  2. Selv som en som kun leser bloggen din er det stressende med ventingen. Forstår ikke hvordan du takler det. Jeg kommer aldri til å tørre. Heier på deg og håper forlaget sender deg et svar snart.
    Håper du har en fin helg og en bra liste med andre forlag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Augusta! Det er helt klart slitsomt å vente, men jeg begynner å bli vant til det! Jeg får vel prøve å purre opp saken snart kanskje... Eller rettere sagt spørre litt forsiktig. Takk for at du heier! :-)

      Slett

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?