onsdag 12. januar 2022

Tilbakeblikk på skriveåret 2021.

I min oppsummering for et år siden, skrev jeg at 2020 var et veldig spesielt år på grunn av Korona. Vi trodde og håpet jo at pandemien snart var slutt, men den har jo hengt over oss også i 2021. 

Personlig synes jeg 2021 var et veldig spesielt år, men det var mye bra manusjobbing store deler av det. 

Fram til sommerferien, var jeg fast bestemt på at jeg måtte få manuskriptet ferdig, før jeg overhode foretok meg noe som helst annet. Rent bortsett fra at samtidig med at jeg jobbet så iherdig med manuset, tok jeg noen online skrivekurs, men det var jo for å få litt avveksling og kanskje noen gode tips på veien.

Jeg var så godt i gang med skrivingen og manusprosessen, at jeg ble redd for å miste den gode flyten jeg var i hvis jeg tok for mange avstikkere. 
Dette var litt tøft. Men da jeg var nesten i mål, begynte jeg å ta det litt mer med ro. Jeg var nødt til å gjøre noe annet, før jeg slet meg helt ut. 

Jeg hadde etter hvert fått to Korona-vaksiner, og det åpnet muligheten for å reise på sommerferie til Nord-Norge. Vel hjemme igjen gjorde jeg manuskriptet helt ferdig, og jeg tror jeg lærte mye om egen skriving og utholdenhet den sommeren. Jeg ble invitert på hyttetur med familie i begynnelsen av november, og det som passet så bra, var at jeg rakk å levere manuskriptet til forlag rett før jeg reise. Jeg kunne dermed reise i visshet om at nå hadde jeg endelig levert.

Jeg må si at dette har vært et litt tøft og annerledes skrive-år. På et tidspunkt hadde jeg faktisk tanker om å legge manuskriptet bort en stund fordi jeg fikk litt kalde føtter. Men jeg fant heldigvis ut at jeg måtte fullføre nå, mens prosjektet var varmt. Fikk du forresten med deg bloggposten Hva er skriveplanene videre? som ble skrevet i oktober, da jeg så smått nærmet meg innsending?

Det er sikkert også noen fra familie og venner som har registrert at det ikke kom julebrev fra meg denne julen. Jeg beklager dette, og håper at dere heller kan finne noe dere vil lese på bloggen min.

Det var nok om 2021, det er på tide å reise tilbake til nåtiden og 2022. Håper at du følger med videre?


 Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

 Takk for at du følger bloggen min!

 ------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?