søndag 9. januar 2022

Årlig kontroll på Rikshospitalet, og et sykebesøk.

Det ble litt mye denne uken, så jeg henger litt etter i bloggingen. Mandagen var det litt å forberede, i forbindelse med at jeg dagen etter var innkalt til årlig kontroll på Rikshospitalet. 

I og med at jeg ikke lenger har bil, blir det litt ekstra styr med forhåndsbestilling av rekvisisjonstaxi. Men det ordnet seg! Jeg hadde jo ikke bil da jeg var der på kontroll i fjor heller, men da var det helt nytt. Men når det gjelder akkurat det, er det jo flere fordeler også, jeg slipper alt styret med parkering, is-skraping og alle de tingene der.

Når det gjelder selve kontrollen jeg skulle på, har det kommet en ny sykepleier siden sist, ettersom hun som var i den jobben i mange år hadde sluttet, som jeg fortalte om sist jeg hadde vært der. Og du som leser skal få slippe å høre alle detaljer fra kontrollen, jeg var jo innom lege og fysioterapeut også. Men det er kanskje relevant å si at jeg endte opp med blåveis på armen, ettersom det var vanskelig å få tatt blodprøver av meg denne dagen, og fordi jeg også hadde en blåveis på armen fra medisinering dagen før.

Det som er en vri på historien denne dagen, er at ei av mine venninner lå på Rikshospitalet noen dager, i akkurat i dette tidsrommet. Jeg ville selvfølgelig veldig gjerne forsøke å få besøkt henne når jeg først var der! 

Dette var imidlertid ikke så lett å få til på grunn av Korona-restriksjoner, og jeg fikk høre fra noen at det nok ikke lot seg gjøre. Men jeg fikk høre at jeg kunne gå opp på avdelingen Blodsykdommer og spørre. Da jeg kom dit forklarte jeg at jeg var dagpasient akkurat den dagen fordi jeg var til undersøkelse, og derfor ikke var en vanlig besøkende. I tillegg har jeg jo ligget en del på den avdelingen selv også.

Jeg fikk heldigvis slippe inn, og fikk besøkt venninnen min. Veldig hyggelig! Jeg vil si det løftet den sykehusdagen ganske mye. Jeg fikk dessverre bare vært innom venninnen min en snartur, ettersom sykehuset allerede hadde bestilt taxi til meg, da det måtte gjøres på den avdelingen der jeg var pasient. Nederst i innlegget ser du et kort jeg hadde med til henne. Bildet har hun selv knipset fra sykesengen.

Men noe av det viktigste akkurat da var å få til å treffe venninnen min, og det fikk jeg jo. Jeg ser henne ikke så ofte, fordi hun bor langt unna meg. Spesielt nå i Korona-tider ses vi alt for sjelden. Mange takk til de på sykehuset som lot meg få muligheten til å stikke innom på et kort besøk! Før jeg slapp inn på isolatet ble jeg forresten spurt om jeg hadde fått tredje koronavaksine, og det kunne jeg jo svare bekreftende på. Da var det visst greit, og det var en lettelse.

Hva jeg har lært av dette? Det er fint å få muligheten til å kombinere pålagt helsekontroll med et hyggelig venninnebesøk. Da oppleves en kontroll av helsen kanskje ikke fullt så skummelt... !?

Korthilsen til pasienten.
Kort til venninnen min som
lå på Rikshospitalet.



Takk for at du følger bloggen min!

 ------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)