tirsdag 5. januar 2021

Årskontroll på Rikshospitalet, med koronarestriksjoner.

Papirer for årlig kontroll på 
Rikshospitalet, med rosa 
pilleeske :-) 
I dag gikk turen til Rikshospitalets Senter for sjeldne diagnoser, Eller poliklinikken for Blodsykdommer, om det er mer forståelig. Det var flott men kaldt vær i Oslo denne formiddagen. Dette årlige sykehusbesøket er ofte noe av det første som skjer etter nyttår, så også i år.


Denne gangen var det imidlertid et litt mer spesielt opplegg på sykehuset, ettersom det var koronatiltak i bøtter og spann. Det var satt opp et provosorisk inngangsparti foran Rikshospitalet, en sluse man måtte gjennom og svare på diverse spørsmål før man i det hele tatt slapp gjennom. 

Ellers så var det håndsprit og oppmerkede ventemerker på bakken, og flere vakter som passet på, og som man kunne spørre om man lurte på noe. Interessant å se hvordan de hadde gjort det.

Og siden jeg som tidligere nevnt ikke har bil lenger og man ikke kan bruke TT-taxi til sykehus, ble det rekvisisjonstaxi på meg. Det er litt mer omfattende og må bestilles dagen før via sykehuset, men det gikk veldig fint. 

Jeg hadde planer om å gå innom apoteket også når jeg først var der, og rakk heldigvis det før jeg hadde tettpakket program. Jeg hadde begynt å gå tom for noen medisiner, og da jeg var der fant jeg meg en knall rosa pilleeske, det så ut som den var laget til meg og bare ventet på at jeg skulle kjøpe den :-) 

Vel inn hos de faste postene hos lege, sykepleier og fysioterapeut, følte jeg meg heldig som blir ivaretatt på en så fin måte. En av dem skal straks slutte i jobben, og det synes jeg er litt vemodig, ettersom vedkommende har vært der i nesten tretti år, og som jeg synes er en veldig hyggelig person.

Det er ellers litt uvant når man endrer på måten å gjøre årskontrollen på i forhold til koronaen, men da blir det i allefall ikke kjedelig og akkurat som årene før, eller sånn at man gjør som man pleier av gammel vane. 

Og ingen kan i år si at jeg aldri gjør ting på en ny måte. Jeg har også vært litt dårlig til beins noen dager og hatt noen indre blødninger i en skulder og en fot, så det var fint å få snakket litt med helsepersonell.

De siste dagene har jeg begynt å gjenoppta skrivingen litt igjen etter nyttår, men akkurat det må jeg nesten ta i et annet blogginnlegg. Er straks tilbake :-) 

 Takk for at du følger bloggen min!
 -------------------------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)