tirsdag 15. januar 2019

Årlig kontroll på avdeling Blodsykdommer, 2019.

Et tydelig tegn på at det nye året er kommet i gang, er at jeg i dag har vært på min årlige kontroll hos Senter for sjeldne diagnoserRikshospitalet. Jeg skulle ikke være der før halv to, så jeg hadde god tid. Denne morgenen dalte det store snøflak ned fra himmelen. Og jeg håpet inderlig at det ville gi seg før jeg skulle dra. Og vet du; det gjorde det faktisk også! Det ble jo litt kosting av bil, men siden snøen var helt ny, var ikke det noe problem.

Det er alltid hyggelig å komme til dette senteret, jeg føler jeg blir tatt godt i mot og ivaretatt. Det er en stor fordel, jeg har sikkert nevnt dette tidligere. I fjor hadde jeg jo time ekstremt tidlig på året, faktisk andre nyttårsdag! I år var det litt mer normalt :-)  Men siden jeg lå syk den første uka i år, var det jo veldig greit at ikke kontrollen var før nå.

Egentlig hadde jeg oppsatt time først hos fysioterapeut, deretter sykepleier og til slutt legen, men siden legen hadde noe ekstra tid ble det endret, sånn at jeg kom inn til legen først, og tidligere enn planlagt siden jeg var tidlig ute. Dermed ble alt skjøvet litt fremover, så jeg ble ferdig litt tidligere enn antatt. Veldig fint det, ettersom det var en del trafikk da jeg skulle hjem.

På forhånd hadde jeg sendt inn de siste medisinrapportene som var gjort i stand, så legen hadde fått sett på dem før årskontrollen. Det er alltid en fordel, så kan han få et innblikk i om det er noe spesielt som har skjedd i forhold til indre blødninger eller skader. Mitt uhell da jeg skadet meg og måtte på røntgen i sommer  ble også nevnt nå i oppsummeringen av året som gikk.

Jeg har fått noen ideer om ting jeg skal forsøke meg litt på i år. Må bare sjekke det ut litt først, før jeg lover noe jeg ikke kan holde. Jeg er forresten også i gang med et par andre blogginnlegg, i forhold til nyttårsforsetter og andre ting. De kommer nok, sånn etter hvert :-)


Avdeling Blodsykdommer på  Rikshospitalet i Oslo. (Foto: Gro Jeanette Nilsen)
Avdeling Blodsykdommer på
Rikshospitalet i Oslo.
(Foto: Gro Jeanette Nilsen)


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! Og følg gjerne bloggen!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?