lørdag 12. januar 2019

Bøker jeg ga bort julen 2018.

I et blogginnlegg jeg skrev i julen 2018, lovet jeg å fortelle hvilke bøker jeg ga bort i julen til familie og venner. Bøkene  jeg fikk selv, fortalte jeg jo om i blogginnlegget Julaften og to bøker jeg fikk i julegave. Jeg må også legge til at i tillegg til gavene på julaften, har jeg også flere fra nær familie som har bursdag rett før jul, derfor tar jeg med bøker jeg ga bort da også. Bøkene jeg ga bort i desember blir nok mer riktig, ja. Jeg må også presisere at noen av bøkene var bøker folk ønsket seg, og som stod på ønskelistene deres.

Den første boken jeg vil trekke frem, er boken Glimt fra Vollen. Dette er en bok fra stedet der jeg vokste opp, boken kommer ut hvert år rett før jul. Jeg har skrevet om denne boken tidligere, ettersom det julen 2017 var det første året jeg ga bort denne boken, og syntes det følger en litt spesiell historie rundt den første boken jeg kjøpte derfra.

En annen bok jeg ga bort, var Dødsryddig, av Margareta Magnusson. Jeg gikk på ryddekurs for en stund siden, og ble nok litt hekta på ryddebøker, men denne her var veldig lettlest og fin, anbefales! Ellers så ga jeg bort boken Sitater av Per Fugelli, og Lille Linerle av Myriam H. Bjerkli. Sistnevnte er en kvinnelig forfatter fra skribentmiljøet, en jeg stiftet bekjentskap med for mange år siden, like etter at skribentforeningen ULFF startet opp. Jeg har nevnt henne på bloggen en gang tidligere, i blogginnlegget To litterære aktiviteter på en og samme dag.

Dette innlegget ble dessverre liggende i kladdelementer så lenge at jeg faktisk glemte det! Ved en gjennomgang fant jeg det igjen, og fullførte det... Men jeg tenker jeg tilbakedaterer det til der det hører hjemme, i romjulen 2018... Så da håper jeg at jeg har lært en lekse om å følge opp påbegynte blogginnlegg... :-) Jeg kan også si til mitt forsvar at jeg ble liggende i influensa rett etter nyttår dette året, det kan være forklaringen på at det gikk litt i glemmeboken...


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)