onsdag 23. februar 2022

Ryddet opp i tilbakemeldingene.

Permer til oppbevaring, av blant annet forlagskorespondanse.
Permer til oppbevaring, av
forlagskorespondanse.
Ja, jeg vet jeg kanskje hørtes litt lei ut i mitt forrige  blogginnlegg Måtte purre på forlaget.

Mens jeg ventet på svar, ryddet og sorterte jeg det administrative rundt manusprosessen. Sorterte notater i det vide og brede, syntes jeg. Jeg har hatt god tid til å tenke på slikt i det siste. Litt av ventetiden brukte jeg på å rydde opp i ringpermer der jeg oppbevarer korrespondansen med forlag og liknende. Det gjelder å ha et visst system.

Manussvar!
En bunke med manussvar!
Jeg er en av de som liker å ha noe håndfast å bla i og la meg inspirere av, så jeg printer ut tilbakemeldinger fra forlag, men også enkelte av de følgebrevene jeg sender sammen med manuskriptet.

Det er jo, for å si det forsiktig, ikke alltid tilbakemeldingene fra forlag er så informative, men noen ganger kommer det en hint eller to, og jeg synes det er greit med en oversikt over hvem som har behandlet manuskriptet når.


Det har som du skjønner ikke skjedd så veldig mye akkurat nå, men jeg har begynt å gå litt dypere inn i manus og se litt på diverse. 

Hvordan oppbevarer du dokumentene dine for at du lett skal kunne inspireres til å hente dem frem?

 Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

 Takk for at du følger bloggen min!

 ------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?