onsdag 9. mars 2022

Ideer i og utenfor tenkeboksen.

Jeg vet det er litt stille fra meg i perioder. Det er fordi jeg arbeider en del med selve manuskriptet mitt, men også litt annet. 

Jeg holder på med en sak nå, som kanskje kan bli til noe på sikt. Litt usikker på den ideen, men det skal vel være litt sånn til å begynne med, når man får noe man synes er en god ide'?

Jeg kan vel røpe at den nye ideen har noe med det eksisterende manuskriptet å gjøre, en slags ny innfallsvinkel om du vil, men at jeg fremdeles er litt i tenkeboksen.

Det er flere ting også som sender meg rett i tenkeboksen for tiden, jeg kommer kanskje tilbake til mer av det etter hvert.

Ellers så håper jeg alt er bra med deg som leser. Kanskje du forresten vil lese et boktips jeg skrev om i mars 2014, det begynner å bli noen år siden, men fungerer sikkert fint i dag også; Lesetips: Brev til en ung forfatter

 Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

 Takk for at du følger bloggen min!

 ------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Grubling er en veldig viktig del av skriveprosessen, enten den kommer i forkant eller underveis. Jeg har flere ganger tatt de rundene for sent og dermed endt opp med mye tekst som ikke kunne brukes, så en god grubleøkt i forkant er vel kanskje den beste trategien :) Spennende at du har nye ideer for det gamle manuset, satser på at du forteller mer etter hvert.

    SvarSlett
  2. Hei, ja det var dette med planlegging, jeg har ikke alltid vært flink nok der, ser jeg. Men så utvikler jo manus seg også litt underveis i prosessen, og det blir ofte litt ekstraarbeid da. Men så er jo det en del av gamet, eller hva...?

    SvarSlett

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?