fredag 17. juni 2022

Elektrikerbesøk og oppgradering

Godt med oppgradering
og rydding i stikkontakter og
annet pc-rot!
(Foto: Gro Jeanette Nilsen)
Jeg nevnte sist at det dukket opp praktiske ting som måtte gjøres her. Et konkret tilfelle ble til flere forbedringer. 

Jeg hadde en stikkontakt til taklampen på kjøkkenet, som ikke ble godkjent under en el-kontroll for en stund siden. Denne måtte jeg derfor ha elektriker til. Lampen har hengt her siden leiligheten var ny i 2003, så den hadde helt klart sett sine bedre dager, selv om det var stikkontakten som egentlig var problemet. 

Men siden jeg likevel måtte tilkalle elektriker, tenkte jeg at jeg skal jammen benytte anledningen til å samtidig får gjort noe med andre stikkontakter her hjemme, som jeg vet burde hatt en oppgradering. 

Jeg lagde meg en skikkelig liste over hva jeg ville ha utbedret. En ting jeg har tenkt på lenge, var å få ryddet opp i stikkontakter, skjøteledninger og nettverksrot under skrivebordet, som jo ikke var helt bra. Samtidig var jeg så redd for at noe ble gjort feil, ikke så greit å miste verken internett eller pc når man er så avhengig av det til skrivingen.

Men jeg var litt stolt over at jeg greide å pusle sammen den nye, hvite kjøkkenlampen ganske fort. Jeg tok kontakt med El-proffen, tror ikke jeg har vært i kontakt med dem tidligere, så det var litt spennende.

Jeg 
hadde ventet på beskjed noen dager, men endelig kom det et par hyggelige  elektrikere hjem til meg i dag, en mann og en kvinne, ganske unge, hyggelige folk. Og sim sala bim, nå er alt helt i orden, og det gikk helt fint! Det ble fjernet mange ledninger, og strømmen måtte tas en liten stund, men etter det ble alt veldig bra! Og det føles fint at det er kommet forbedringer i flere rom! Bildet over er av avfallet fra pc-ryddingen.

Da kan jeg fortsette på skriveprosessen min. Jeg tror faktisk det hjelper å vite at skriveplassen  og omgivelsene har fått en liten oppgradering! Dette kan også gi inspirasjon!

 Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

 Takk for at du følger bloggen min!
 ------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)