fredag 17. mars 2023

Slitsom uke og redigering av manus.

S
Litt fra kassert manusversjon.
Litt fra kassert manusversjon.
Mye jobbing før jeg ble syk.
elv om det har vært en del jobbing med manus den siste uken, har det også handlet om å forsøke å ta knekken på en indre blødning.

Blødningen har sittet i overgangen mellom venstre øre og hodet. Ikke spesielt behagelig. En av de aller første dagene tok jeg dobbel dose blødermedisin, og den virket bra. Derfor er jeg ganske overbevist om at det er det som var løsningen. Jeg har etter det fulgt opp med helt vanlige doser, og kjenner at problemet har avtatt, men er fremdeles litt tilbakevendende.


I begynnelsen lot jeg meg forvirre skikkelig, for jeg har også hatt problemer med en tann, og lurte på om det var nerver fra den som var problemet. Så jeg har faktisk også ringt og fremskyndet en tannlegetime litt. Men som sagt var det nok en blødning i forbindelse med øregangen. Dette har vært utfordrende, og blødning i forbindelse med hodet er jo heller ikke noe å spøke med.

På grunn av blødningen har jeg følt meg litt redusert, og selv om jeg har forsøkt å fokusere på manus har jeg blitt litt fort sliten og ikke orket så mye. Men når jeg først jobber, er jeg veldig konsentrert, har innimellom følt at jeg kanskje bør roe ned tempoet litt og passe på helsa! Heldigvis føler jeg at det endelig går den rette veien med helsen nå, for nå vil jeg tilbake til manus for fullt!

God fredag og helg!

 Takk for at du følger bloggen min!

 ------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

6 kommentarer:

  1. God bedring! og tvi tvi med jobbing! Er det utifra kommentarer du fikk fra forlag du redigerer eller er det noe du selv har oppdaget at du vil endre? God skrivelyst din vei!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Det jeg jobbet med i manus her var en kombinasjon; Både noe jeg så trengte å rettes opp, men også at jeg endelig forsto et lite tips jeg hadde fått tidligere, og som jeg endelig skjønte hvordan jeg kunne bruke.

      Slett
  2. Oi, det der høres jo litt skummelt ut. Valdig godt at du synes medisinen hjelper og at det ordner seg. Tannlegegreier er jo heller ikke så artig, men er ihvertfall litt mer isolert til en konkret tann og kanskje noen nervetråder - er liksm grenser for hvor omfattende det kan bli, men hodepinen blir jo ikke akkurat bedre. Håper alt ordner seg snart, korte skriveøkter er ikke så kjekt når du gjerne skulle sittet lenger :) God bedring!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Ja, den saken ser ut til å ordne seg. Jeg har jo litt å drive med på skribentkontoret mitt, ja!

      Slett
  3. Kjære Gro Jeannette
    Dette høres jo forferdelig ut. Jeg håper jeg har forstått det riktig og at du virkelig er på bedringens vei❤️ Kari

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Kari! Veldig hyggelig å høre fra deg! Det ser ut til å ha gått bra med den blødningen. Etterpå ble jeg liggende i Korona, men nå ble jeg heldigvis ferdig med det også :-)

      Slett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)