torsdag 31. august 2023

Leverte manus før jeg reiste på sommerferie.

Ja, du skjønte det kanskje, gjorde du ikke? Jeg har vel ikke sagt det direkte, men hintet vel litt kryptisk om at jeg leverte manuskriptet til forlag før jeg dro på sommerferie til Nord-Norge. Jeg sa ikke at det var manuskriptet, bare at jeg leverte fra meg noe


Derfor var det litt mindre skrivepress her en stund, men det har vært godt å få gjøre noe annet og ta litt ferie også. Men som jeg sa styret jeg veldig med dette da jeg skulle levere, ettersom jeg også skulle reise på ferie.

Men nå i ettertid har jeg selvsagt ikke greid å holde meg helt unna manus, og har funnet flere steder i manuskriptet der jeg har tilføyd noen setninger her og der. Både når det gjelder rene rettelser i setninger, men også noen flere detaljer. Er det ikke typisk at man finner litt sånt etter innsending? Men ok, sånn er det bare. 

Jeg synes det å levere fra seg bokmanus alltid er litt skummelt, derfor er det fint å gjøre det rett før jeg skal reise bort. Da blir jeg jo opptatt med andre ting en stund, og har ikke tid til å engste meg for hva de som leser tenker.

Akkurat det siste er kanskje et skrivetips til de som måtte trenge det, bortsett fra at det hele kan bli ekstra travelt midt i pakkingen, selvsagt! Nå  derimot, har jeg hatt god tid til å lure på hvordan det egentlig går med manuskriptet mitt... 

Og ja, jeg har mottatt noen bekreftelser på mottatt manus samt et avslag fra et forlag, men det er flere jeg venter på tilbakemelding fra. Jeg planlegger å sende ut manus til flere forlag også etter hvert, men vil avvente litt og se hvordan det går i denne runden først. 

Forresten; Har du ikke registrert deg som følger av selve bloggen min, men kun på Facebook? Du finner bloggfølger-registreringen øverst til høyre på bloggen.


 Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

Takk for at du følger bloggen min! 

 ------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med innsending! Et stort steg. Har du feiret? (Viktig del av det å ha levert!) Benedicte

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Benedicte! Noen feiring var det vel egentlig ikke, men det er stort å levere manus, og veldig godt å ta ferie etterpå, så vi kan vel si at ferietur var en slags premie til meg selv i hvertfall! :-) Tusen takk for hyggelig kommentar!

      Slett

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?