mandag 21. august 2023

Sykdomstrøbbel og skrivepause.

Den siste tiden har inneholdt litt av hvert. Jeg har begynt på noen blogginnlegg, men tenkte at jeg ikke hadde nok å fortelle.

En dag i forrige uke våknet jeg med en blødning i en hofte. Det var ille der og da, men den forsvant utrolig nok etter medisinering uten å komme tilbake. Jeg hadde forventet at den ville dukke opp igjen snart, men nei. Rare greier, men hyggelig for meg! 

I dag derimot har jeg hatt en større blødning nede i den andre foten, og kunne ikke trå på den en gang. Blødermedisinen hjalp litt, men jeg kunne fremdeles ikke belaste foten. Jeg valgte derfor å ta en ny medisindose noen timer etter den første. Nå er utsiktene litt mer lovende, men ikke helt friskmeldt enda.

Ellers så hadde jeg besøk av mamma og søsteren min på lunsjbesøk på lørdag. Det ble bestemt litt i full fart, men sånn er det noen ganger. Det er alltid hyggelig med familiebesøk!

Som sagt, det har vært litt av hvert denne uken, og det har blitt litt skriving også, men ikke så  sammenhengende og mye akkurat nå. Man kan ikke være på topp hele tiden, og jeg har hatt behov for en liten pause. Jeg kommer sterkere tilbake snart!


 Takk for at du følger bloggen min!

 ------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Det høres kjedelig ut med de blødningene. Godt at du greier å behandle dem, men det må være kjedelig at de tydeligvis kan oppstå når som helst og sikkert noen ganger kommer i veien for div planer. Du er sikkert blitt rimelig god på å ta høyde for uforutsette greier, tenker jeg :) Er det vondt også hvis du sitter rolig, eller greier du å utnytte sånne dager til litt manusjobbing?

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar! Ja, det er ganske kjedelig, og spesielt fordi sånt ikke kan planlegges. Jeg vet at blødningene kommer, men ikke når eller hvor ille det blir.

    Noen ganger behandles det greit med intravenøst, andre ganger må det skje gjennom flere omganger, sånn som det jeg fortalte om her. Noen ganger går det mye bedre når jeg sitter stille ja, andre ganger er det nesten uutholdelig hele tiden. Det kommer helt an på hva slags blødning det er, hvor alvorlig den er, og hvor den sitter. Og selvsagt hvor flink jeg er til å følge opp med medisiner :-)

    Noen ganger kan tiden brukes til manusjobbing, men ofte mister jeg konsentrasjonen litt på grunn av smerter.

    SvarSlett

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?