mandag 1. april 2024

Skrivepåsken 2024.

Skrivepåsken 2024. (Foto: Gro Jeanette Nilsen.)
Bilde fra skrivepåsken 2024.
(Foto: Gro Jeanette Nilsen.)
Er påsken nesten slutt allerede? Hos meg har det vært skrivepåske, bortsett fra et og annet unntak.


Som jeg fortalte var jeg på familiebesøk i Bærum helt i begynnelsen av påsken. Skjærtorsdag var det ev veldig hyggelig påskemiddag og mange til bords ute i Vestby hos familie der.

Langfredag ble det veldig mange timers skriving til langt uti de små timer. Men den fredagen skulle jo være lang, så...?  Jeg synes likevel det gikk radig unna den dagen, så jeg merket ikke så mye til det. Det ble også flere timers redigering lørdag og søndag. Jeg er veldig fornøyd med egen innsats skrivepåsken 2024! 

Men det har generelt vært mye skriving og redigering nå, de siste årene har jeg følt at jeg nesten ikke har hatt tid og kapasitet til noe annet. Når jeg føler meg opplagt nok, blir det skriving.  Innimellom kan vel dette skrivelivet bli litt slitsomt.

Men vanligvis er jeg så inspirert at jeg må bare fortsette, og tenker ikke på det en gang! Skal jeg bli ferdig, er det jo bare en ting å gjøre, og jeg håper at det ikke er så fryktelig lenge igjen i denne redigeringsrunden...

Og innimellom er det vel viktig å heie litt på seg selv, derfor plakaten på skrivebordet :-) 


 Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

 Takk for at du følger bloggen min!

 -------------------------------------------------------------------------

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Koslig påskekontor du har! En heie-plakat burde nok jeg også skaffe meg. Istedet har jeg en pyntefigur-mus som henger i skrivebordslampen og noen ganger er en viktig samtalepartner når jeg står fast :) Høres ut som påsken din var produktiv. Selv har jeg tatt helt pause fra all skriving, men mellom to prosjekter jobber jo hodet om jeg vil eller ikke.

    SvarSlett
  2. Hei, ja det ble ganske produktivt på skrive - og redigeringsfronten. Når man er vant til å sitte mye med skriving og egen tekst, er det lett for at hodet jobber med teksten selv om man driver med noe annet ja, jeg kjenner til det! :-) Men noen ganger kan det bli bra resultater da også! :-)

    Kos deg med pausen fra manuskriptet du leverte. Jeg har litt igjen, men det kommer seg!

    SvarSlett

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?