onsdag 17. juli 2013

Sommerferie i Nord-Norge.

En sommerdag i juli, nærmere bestemt den 11. dagen, er alt klart for ferietur til Nord-Norge, for å besøke landstedet til nær familie. Sist jeg var der, var sommeren for to år siden, og nå er det på tide å komme tilbake en tur!

Medisiner på tur.Min rosa koffert er reiseklar, og det er også den rosa kjølebagen, som tar vare på medisinene mine på turen. Jeg liker kjølebager som har akkurat den størrelsen jeg trenger, den rommer to medisinpakker og to kjøleelementer på denne turen. Det skulle være nok til de fem dagene jeg er borte, ettersom jeg i tillegg tar medisin den morgenen jeg skal reise.



Jeg bodde i koselig anneks!




Akkurat som for to år siden, får jeg bo i det lille annekset utenfor hovedhuset. Det er et koselig lite krypinn! Eller "Kontoret", som det visstnok også blir kalt. Det betyr at hvis jeg er der, kan jeg skrive på sosiale medier eller si til folk at jeg er på kontoret, uten at noen skjønner at jeg er på ferie. Genialt!

Nytt av året er at jeg slipper å klatre like mye som sist, på grunn av den nye, fine plattingen som er laget utenfor. Og jeg våkner til lyden av sauebjeller fra fjellet like ved, hver eneste morgen! Men ja, været kunne kanskje vært litt bedre denne gangen, det var bedre vær sist. Men sånt kan man jo ikke styre, og skikkelig høljeregn hver dag blir det likevel ikke, og vi er glade for det!
På museum.I løpet av de få dagene vi er i Nord-Norge, får vi med oss litt kultur også. Fredag 12. juli er vi på operapub på Melbu, noe som er en spennende og annerledes opplevelse enn jeg har vært borti før.

Samme dag finner vi også veien til Museum Nord på Melbu, og utstillingen "Mennesket og rovdyra". Som du ser finner jeg meg en koselig bamse, jeg. Jeg får blitzen midt i ansiktet her, men det får gå:-)



Krykker på busstur!
Krykker på busstur.
(Foto: Gro Jeanette Nilsen)
 
Ellers  huskes koselig familielag på lørdagen, familiekvelder, og ikke minst sightseeing på låven midt på natten, med rødvinsglass i den ene hånden og krykker i den andre!


Bildet her heter "Krykker på busstur." He he. Ferie betyr jo å gjøre noe annet. Å ta buss er ensbetydende med å gjøre noe annet, ettersom jeg til vanlig ikke velger kollektivtransport fordi jeg er for dårlig til beins, ettersom det gjerne krever litt gåing. Men av og til er det nettopp "noe annet" som trengs. Det var kun en gang vi kjørte buss da, og det var deler av turen til Evenes, da vi skulle fly hjem.


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! Og følg meg gjerne!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)