torsdag 12. september 2013

Skriveplassen min.

Jeg er veldig glad i skrivebordet mitt, men det har et problem. Det har et ben for lite! Jeg har det resterende bordbenet liggende her - oppå bordet! Det er forsøkt pålimt men falt av igjen. Foreløpig har det ikke vært et stort problem, men det er kanskje greit at jeg ser det, til skrekk og advarsel, ja!

Jeg lovet en av følgerne mine for litt siden at jeg skulle lage et innlegg om skriveplassen min her hjemme, derfor dette innlegget. På bestilling, altså! Og det er ofte litt interessant med skriveplassene til skribenter, det synes jeg selv også! Ikke det at min skriveplass er så spennende for andre enn meg selv, men når jeg først ble spurt, skal jeg jammen lage et innlegg om dette.

Det store bildet som henger rett ovenfor meg når jeg skriver, er et bilde av meg selv med hesten Bravo, fotografert av en god venninne, på Hemsedal Hestesenter i 1991. Jeg har sikkert nevnt dette før i forbindelse med innlegget "Tilbakeblikk på flotte rideferier i flellet."
Til høyre over PC-en henger en forstørret tegning opprinnelig fra et postkort, Bildet er av Vollen, som ligger like ved der jeg vokste opp. Tidligere hang det et foto av Anne Cath. Vestly der. Jeg har skrevet  om korrespondansen med henne i innlegget "Brevvekslet med Anne-Cath Vestly i mange år", og i det innlegget ser du også en av bokhyllene mine som jeg har fylt med Anne-Cath-bøker. Bildet jeg hadde hengende av Anne-Cath. Vestly ved hennes eget skrivebord, er foreløpig tatt ned, men det skal opp på veggen igjen, helt klart. Det ligger mye inspirasjon i det bildet!

Skrivebordet mitt.Ved siden av PC-skjermen min henger en kalender, og en Post-ordner hvor jeg har samlet en del postkort og brev før de blir sortert og arkivert riktig. Foran meg på skrivebordet ligger manuset jeg arbeider med for tiden. Jeg vet det er litt rotete på skrivebordet mitt akkurat nå, men jeg gikk ut fra at du ville ha et øyeblikksbilde, et situasjonsbilde, og ikke et bilde av et skrivebord som var pinlig nøye ryddet og med en tom skrivebordflate?

Liker du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!
-------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

5 kommentarer:

  1. Kjempefint å se skrivebordet ditt. Utrolig hyggelig og moro at du tok utfordringen min. Jeg er veldig lite flink til å følge opp for tida, mellom akamdemisk dårlig selvtillit og mastertåke som jeg er, så påminnelse er kjempefint. Jeg synes skrivebord skal være i bruk jeg, dermed rotete. Moro med bildet av den flotte hesten også. Og hurra for skrivebordomtaler, de er så fine :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for tilbakemelding! Ja det er gøy med skrivebordomtaler, det gir fort et bilde av skribenten :-) Litt rot er det samme som aktivitet, ja!

    SvarSlett
  3. Absolutt. Et skrivebord forteller masse om hvem vi er og det er utrolig fantastisk. Og du minner meg på hvor mye jeg har savnet bloggen din og :)

    SvarSlett
  4. Tusen takk, så koselig å høre! Jeg skal ta en nærmere titt på din blogg igjen straks også, tenker jeg!

    SvarSlett
  5. Takk og takk. Jeg har ikke oppdatert så meget da ;)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)