tirsdag 10. september 2013

Hestetur med kjerre - og krykker!

Jeg har funnet en gammel treningsdagbok fra rehabiliteringsoppholdet mitt på Catosenteret i 2009. En treningsdagbok jeg trodde jeg hadde glemt. Det sto en del der om generell trening, i badebasseng og annet. Jeg har tidligere skrevet om opphold på Catosenteret, som du kan lese i bloggposten Fantastisk rehabiliteringsopphold på Catosenteret.

Det jeg tenker å trekke frem på bloggen denne gangen, er en dagboknotat fra en gang jeg var med på hestetur på Klokkerud gård. Dessverre uten å få muligheten til å ri, ettersom jeg var ganske nyoperert i hoften;


"Tirsdag 27. mars 2009.

09.45: Vi dro ut som gruppe nummer to. Trodde jeg måtte ha med både rullestol og krykker, men fikk høre at jeg kunne sette igjen rullestolen. Dette fordi den likevel ikke kunne brukes, da vi ble kjørt helt frem til beitet der vi skulle starte turen.

Jeg fikk ikke ri, ettersom fysioterapeuten og legen på Catosenteret ikke kunne anbefale det, men det visste jeg fra før. Jeg og flere andre satt derfor i kjerre bak to hester. Det var helt fint det også, jeg liker kjerretur også, jeg! Knallfint vær, jeg hadde tatt på meg flere lag med klær i og med at jeg jo skulle sitte mye stille, men de kunne jeg skrelle av etter hvert da vi kom frem til rasteplassen. Snart satt jeg i kortermet, men til slutt var vi flere som satt i bare BH'en!

Tok noen bilder på rasteplassen, og da spesielt av hestene.Nesten som å være tilbake på Hemsedal Hestesenter, dette! Selv om de sommerlige rideturen i fjellet som jeg tidligere  deltok på selvsagt er en mye tøffere og mer omfattende tur. Det var litt spesielt å bli avfotografert på et beite sammen med en hest igjen, uten å få muligheten til å ri. Noe spesiell kombinasjon var det nok også at krykkene ble med på bildet, hest og krykker er ikke helt vanlig sammensetning, nei!

Vi spiste hjemmelaget potetstappe (Den hadde de laget der ute på beitet!), og gryterett, det var visst reinsdyrkjøtt som var i den.

Dette var en fantastisk tur, som ga en følelse av å være friskere enn jeg var siden jeg til og med kom ut på hestetur, men som sagt uten hest. I hvertfall foreløpig, men jeg tror det blir en hestetur senere i oppholdet også. Dette var veldig inspirerende og en flott opplevelse!"

Har du sittet i kjerre eller eventuelt slede bak en hest noen gang?



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)