mandag 5. januar 2015

Julens lille medisintabbe.

Nei og nei og nei, Gro Jeanette, sånne sjanser må du ikke ta igjen. Eh... Følte veldig for å la være å dele denne saken til alt var i orden igjen.Det har jo vært en fin juleferie, har det ikke det da? Imidlertid gjorde jeg en liten feil like før jul som kanskje ikke var helt bra.


Før ferier er det viktig å sjekke beholdningen av viktige medisiner, sånn at man vet at man ikke går tom i løpet av en ellers så hyggelig ferie. Vel, det var der jeg bommet. Husket det litt sent, og fant deretter ut at jaja, det holder nok akkurat.


Det gjorde det også. Da medisinmannen, eller jeg mener postbudet som kommer og leverer medisin hos meg sto på døra i dag, hadde jeg kun en pakke igjen av den gamle beholdningen. Den medisinen skulle jeg tatt i morges, men fant ut at jeg måtte prøve å forskyve det litt til jeg hadde fått inn nytt. Og det gikk fint altså, men det kunne like gjerne ha gått dårlig.


Ganske kjedelig da, om jeg hadde sluppet helt opp for medisiner tidligere, for eksempel ved nyttår eller enda tidligere. Ikke alltid like enkelt å skaffe seg en time på sykehuset for blodoverføring midt i helligdagene kanskje. Ved kjempeakutt krise ja, men ikke ellers. Ikke er det så moro heller. Bruker du viktige medisiner, så er det et godt tips å sjekke beholdningen før ferien!


Og som tidligere fortalt, har jeg jo vært flink til å fikse andre ting i den forbindelse. Blant annet har jeg oppdatert medisinrapportene mine og sendt dem inn, som jeg fortalte om i en annen bloggpost. Men da visste jeg jo om medisintabben min, og tenkte at da skal jeg i hvertfall ikke gjøre det like dårlig med innrapporteringen!


Men nå ligger i allefall medisinene fra sykehusapoteket der, godt integrert mellom melk og brunost! Og ja, så må jeg innrømme en ting til; Jeg har lånt mitt eget bilde, fra bloggposten Et kjøleskaps hemmeligheter, som jeg skrev i mai 2013, da bloggen min var helt fersk! Ok, det var dagens hemmeligheter, hittil i allefall.


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)