fredag 30. januar 2015

Tekstarbeid ut i de små timer...

Redigering av skriveprosjekt.
Redigering av skriveprosjektet.

Ja vel, så har jeg hanglet litt i dag da. Jeg ville så gjerne bli ferdig med et helt spesielt skriveprosjekt i går kveld, som var litt mindre enn det jeg vanligvis driver med. Jeg var veldig innstilt på helst å få levert fortest mulig, så da ble jeg sittende her, vet du... Det ble litt langt ut i de små timer i går. Har holdt på mer eller mindre sammenhengende en uke (det er også en del av grunnen til at jeg ikke har blogget her på noen dager). E-posten jeg sendte fra meg i natt, vitner om at den ble sendt klokken 03.16. Så vet du det også. Jeg sitter ofte lenge oppe altså, men kanskje ikke fullt lenge, nei... Man vil jo så gjerne gjøre det ekstra bra vet du, når det er noe helt spesielt man driver med og nesten har lagt hele sjelen i. Jeg nevnte så vidt noe om det på slutten av bloggposten min sist. Det er i hvert fall en veldig god følelse å ha levert, til det jeg foreløpig kaller skriveprosjektet 2015.

Du skulle sett meg her i går kveld. Jeg levde meg sånn inn i det at plutselig befant jeg meg nesten inne i handlingen, og fikk helt tårer i øynene her, så sterkt var det. Og ja, jeg venter på tilbakemelding på andre ting, men dette her er en litt annen sjanger og et mer konkret prosjekt, kan vi vel si...



I dag morges våknet jeg til en hyggelig mail om at manus var mottatt. Det var rask respons, det må jeg si! Veldig godt å høre at det var registrert, ja! Så... Da er det vel bare å begi seg til å vente. Får nok ikke vite noen ting mer på en stund, tenker jeg, så jeg får komme meg tilbake til de vante manusarbeidene mine :-)

Jeg leste noen kommentarer på en blogg jeg følger, om det å la manus modnes litt, og ta fullstendig pause fra det. Det var akkurat hva jeg gjorde. Jeg hadde skrevet utkastet eller hovedteksten for lenge siden, og da jeg tok den frem igjen var det helt klart ting å plukke på innholdsmessig. Detaljer jeg ikke hadde tenkt på. Og så videre.

Og ellers? Joda, jeg var på en liten handlerunde i dag, men lot meg forsinke fordi jeg var nødt til å fremskynde medisinering og ta det i dag i stedet for i morgen. Men er det nødvendig så er det nødvendig. Handletur ble det til slutt, selv om det ikke var store shoppingen :-)


Lever du deg veldig inn i handlingen når du skriver og leser?

Gro Jeanettes skribentside på Facebook

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Jeg bloggesurfer litt før jeg går i gang med dagens skriveøkt... Ja, jeg kan lett leve meg inn i handlingen når jeg skriver. Men det skjer oftest for de lange seriene jeg har blogget tidligere (de er på engelsk og er ikke omtalt på skrivebloggen min). Da har plottene vært omfattende og de fleste karakterene kjenner jeg ekstremt godt.

    Så spennende med ditt hemmelige nattearbeid! :) Jeg liker godt å skrive om natten, så jeg forstår godt at du gjør det også. Skal du fortelle mer om den teksten senere, eller var det et litt mer rutinemessig oppdrag?

    God helg!

    SvarSlett
  2. Hei, og takk for respons! Jeg tror nok jeg kommer tilbake til dette skriveprosjektet. Men det tar kanskje litt tid før jeg vet noe særlig mer om hvordan det går med det etter at det ble sendt inn.

    Litt nysgjerrig på hva slags serier du prater om, her er det visst noe jeg ikke har fått med meg, men det er jo ikke så rart om de ikke er omtalt på bloggen din...
    God helg til deg også!

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)