fredag 25. desember 2015

Julegaver med bloggens hovedtemaer.

Gro Jeanette klar for å dele ut julegaver!
Julaften 2015 i Vestby.
Kjære leser!

Da har jeg kommet hjem fra koselig julefeiring i Vestby hos min søsters familie. Jeg overnattet der til i dag, og reiste hjem etter koselig 1. juledags-frokost. Det blir en del selskapelighet i julen, dagen før var det lille julaften-feiring hos nær familie i Oslo.

Tenkte jeg skulle benytte anledningen nå på bloggen til å takke for alle koselige hilsener på sosiale medier, julekort og julebrev i postkassen, venninnepakker i posten... Og selvsagt for alt det andre som lå under juletreet fra familien. Veldig koselig!

Hvilke gaver som tilhørte kategorien helse? Tja... Gavekort på fotpleie, ny støvsuger, bodylotion, flytende såpe, Jordan Vaskerull, hører vel alle på en eller annen måte innunder den kategorien?

Vi kan sikkert ha mange diskusjoner om de to rødvinsflaskene jeg fikk hører innunder temaet helse, men det er jo viktig å kose seg litt også!
Og innen temaet skribentliv finner vi fem pakker med utprintpapir fra folk som kjenner meg godt!

Det er imidlertid bare fantasien som setter grenser, for i og med at jeg også fikk et gavekort til bruk på et kjøpesenter, kan jeg jo selv velge om jeg vil bruke det i bokhandelen eller på apoteket, ikke sant? Eller kanskje begge deler? Eller noe helt annet. Jeg synes familie og venner har vært kreative med julegavene i år!

Helt i starten av dette året fornyet jeg noen av reolene mine i stuen, men jeg har noen reoler/vitrineskap igjen som også skulle vært byttet ut. Fikk ikke hyller til jul altså, men jeg fikk et gavekort på hjelp til på sette opp møblene, og antydning til tidspunkt! Hvis vi drar det langt nok kan dette også høre innunder helse, i og med at jeg ikke greier å sette dem opp selv. Eller så kan vi tenke litt på hva som skal plasseres i de nye hyllene etter hvert, og svaret er bøker og litteratur, dermed har vi dekket litteraturtemaet også!

Og hva med klærne jeg fikk, kan vi ikke putte dem i helsekategorien også, hvis vi utvider begrepet litt? Man trenger klær for å holde seg varm, for eksempel vantene jeg fikk av en venninne. Hun jeg sendte pakke til her om dagen, vet du. Og man trenger også å fornye klærne innimellom for å føle seg litt vel. Dette er litt overdreven bruk av begrepet altså, og ligger jo utenfor det med helse som handler om sykdom, for eksempel.

Støvsugeren jeg hittil har hatt, har den siste tiden vært litt hanglete. Den virker, men kan vel se ut til å være litt sliten. Men nå fikk jeg jo en ny til jul, så da blir sikkert hjemmehjelpen min fornøyd også.

Det er ikke slutt på juleselskapelighetene riktig enda, men det var i grunnen veldig greit med en stille og rolig 1. juledag etter at jeg kom hjem fra julaftenfeiringen i formiddag. Håper at leserne mine også har fine juledager!



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


  --------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)