mandag 7. april 2014

Travel mandag og slitne stoler.

Noen dager skjer det nesten ikke noe, andre ganger skal alt skje. Hest samtidig. Sånn som i dag. Først skulle hjemmehjelpen komme om morgenen. Helt normalt, og til vanlig tid. Alltid hyggelig å se henne. Her om dagen ringte dessuten en ergoterapeut fra bydelen og ville gjerne komme på hjemmebesøk på morgenen. Jeg hadde ventet på å høre fra ergoterapeuten altså, jeg visste bare ikke når. Jeg svarte som sant var at hjemmehjelpen min skulle være her på akkurat det tidspunktet. Det forsto hun, og foreslo at hun i stedet skulle komme på besøk en times tid etter at hjemmehjelpen var ferdig. Flott, jeg har ventet på dette møtet, og det er bare fint at det skjer litt. Jeg har visst nevnt tidligere at jeg tok kontakt med dem. Jeg har blant annet et par stoler her som jeg fikk fra hjelpemiddelsentralen for mange år siden, som er litt slitne.

Den ene (og eldste) er forsøkt reparert flere ganger, men kan finne på å knekke sammen innimellom. Det er en kontorstol som jeg bruker ved PC'en. I bruk stort sett hele tiden, med andre ord. Fordi jeg har et kunstig hofteledd som jeg har fortalt om i et tidligere blogginnlegg, er jeg engstelig for fall eller plutselige bevegelser som ikke er av det helt gode, spesielt på grunn av hoften. Da kan man ikke ha en defekt stol. Den kontorstolen må vel sies å nærme seg pensjonistalderen for stoler. Den var med på flyttelasset julen 2005, og da hadde jeg allerede hatt den noen år.

Den andre er en kjøkken-arbeidsstol. Denne synes jeg det lenge har vært et eller annet rart med, men jeg trodde kanskje at den kunne fikses, og den er tross alt litt nyere enn den andre. Etter å ha sett på den stolen, fikk jeg imidlertid raskt høre at den stolen gikk det ikke an å gjøre noe med, så den skulle i hvert fall byttes ut! Ja ja, de får avgjøre det, de som har greie på det. Ingen fall eller liknende ubehagelige overraskelser til meg, takk! Og jeg synes jo oppriktig talt, at man bør kunne stole på en stol.


I kveld var det generalforsamling i borettslaget. Dette etter å ha sneket inn tid til medisinering, mat og få sendt av gårde et par mail. Min nye nabo skulle også delta for første gang. Veldig hyggelig å ha noen å gå sammen med! Nå er jeg litt sliten og ser meg nødt til å ta kvelden. Håper at du også har hatt en innholdsrik mandag!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Utrolig viktig med gode stoler, da! Jeg har fundert litt på det her hos meg. _Hvis jeg skal ha hjemmekontor blir det jo veldig mange timer foran dataen, og selv om den stolen jeg har nå er grei, tror jeg ikke arbeidsplassen min er optmal. Og det er vel ganske viktig for å kunne skrive godt - og lenge?

    SvarSlett
  2. Hei hei, ja helt klart. Kontorstolen til en skribent er definitivt viktig! Det er sannsynlig at jeg kommer til å kjøpe en skrivebordstol på egenhånd, da jeg nå har fått vite at reglene ang. dette er blitt mye strengere. Men da kan jeg velge helt selv, og det kan jo på mange måter være veldig greit! Det blir mange timer ja, og det er en fordel å være fornøyd med stolen!

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)