fredag 16. mai 2014

Tilskuer til "Dagen før dagen"

I dag ville jeg først og fremst få med meg synet av barnetoget utenfor vinduet mitt. Barnehagene som går i tog 16. mai, "Dagen før dagen", er flott å se på! Kanskje spesielt for en som selv har jobbet i barnehage og deltatt på dette flere ganger! Tradisjonen tro, går toget forbi kjøkkenvinduet mitt ute på veien. Hvert år. Jeg har perfekt utsikt (og oversikt) over det som skjer. Artig å se på ivrige og flinke barn og voksne!

Rollen som ansatt, den gangen jeg var det, var imidlertid under sterkt press. Spesielt når vi skulle gå i tog, eller ut å gå for øvrig. Det var kjempehyggelig, koselig og morsomt med barna, kollegene og barnas foreldre, helt klart. Men jeg var ikke god til beins på den tiden, jeg slet veldig. 

Dette var like før den første ankelen min ble avstivet, like før jeg ble sykemeldt og senere måtte kutte ut barnehagejobben. Prøvde å smile pent og gjøre jobben min likevel, både der i 16. mai-toget og på andre turdager. Resultatet var store ankelblødninger, smerter, halting, sykedager... Jeg sprudlet ikke akkurat over av glede, for å si det sånn. Og det var jo det en førskolelærer eller barnehageansatt skulle, på en sånn dag!


Det at 16.mai-toget går rett forbi vinduet mitt her jeg bor nå, er midt i blinken, veldig hyggelig! Og ja, jeg må innrømme at jeg har stått klar med kamera flere ganger. Håper at det er i orden. Og til dere i barnehagenes 16. mai-tog; Jeg synes dere er kjempeflinke! Både barn og voksne. Hurra :-)


Barnehagenes store  festdag; Utsikten fra mitt vindu, 16. mai 2014.
Tidligere barnehageansatt beskuer barnehagenes store
festdag; Utsikten fra mitt vindu, 16. mai 2014.


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)