søndag 13. juli 2014

Aldri opplevd noe morsomt på sykehus?

Aldri tenkt på at det kan være mulig å dra på sykehuset for å oppleve noe morsomt? Er det sant? Da skal jeg ta deg med en liten tur tilbake til noe jeg opplevde på Rikshospitalet for en del år siden, i mars 2003.


Forhistorien er at jeg hadde skrevet et sykehusdikt; Et sykehus for deg, et sykehus for oss. Jeg satt og surfet på Rikshospitalets nettsider, for jeg tenkte at kanskje jeg skulle sende dem diktet for moro skyld, så kunne de selv vurdere om de kanskje kunne bruke de til noe?

Det jeg fant ut, var at sykehuset faktisk oppførte sin egen årlige revy! Og jeg tenkte at ja, dette prøver jeg ut. Jeg sendte inn en mail og diktet mitt, og det tok ikke lang tid før jeg fikk svar. Revyens innhold var planlagt for lengst, og de hadde ikke noe umiddelbart å bruke diktet til. Men jeg fikk skryt for diktet, og beskjed om at hvis jeg var interessert, kunne jeg få tilsendt fire billetter til prøveforestilling av årets revy "Inni er vi rike".

Dette var jo stas, og fordi det var veldig aktivitet lokalt i den bare to år gamle skrivegruppa ULFF på den tiden (lenge siden dette, vet du!), så tok jeg med meg to av medlemmene pluss en skolevenninne på revyen. Jeg tenkte at dette var et kjempeartig arrangement innad i ULFF, men jeg ville jo gjerne få brukt den siste billetten også, og min skolevenninne som takket ja takk til å være med, ble vår fotograf for kvelden. Det ble en artig opplevelse som viste oss en helt annen side ved sykehuslivet der helsepersonell var skuespillerne og vi lo så vi skrek, nærmest! Og mindre moro var det ikke at legen min var en av skuespillerne! Virkelig litt av en kveld, der latteren satt løst!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg, se Åndsverkloven.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)