fredag 23. oktober 2015

Våkner fort når det kommer mail fra redaktøren...!

Kjære leser!

Kvelden i går, og også utover natten, altså natt til fredag, ble ganske effektiv. Jeg ville så gjerne få ferdig et skriveprosjekt, et delprosjekt som hører til det bokprosjektet jeg har med en tekst i, som jeg hadde fått en deadline på. Fristen var ikke før om en uke altså, men erfaring har lært meg at det kan være greit å gripe tak i inspirasjonen når den er der - og man er noenlunde rask og oppegående, og dessuten gjerne få det unna før helgen.

Derfor var jeg ganske trøtt i morges, og hadde bestemt meg for å sove lenge, som en slags premie til meg selv. Jeg hadde selvsagt glemt at vekkerklokke-radioen min ville slå seg på automatisk klokken ni. Selv om ikke det tidspunktet er så voldsomt tidlig akkurat, så er det tidlig nok når man har bedrevet natterangel over pc-en og jobbet til halv fire om natten!

Var i ferd med å snu meg og sove noen minutter til og hadde til og med stilt vekkerklokken igjen, da jeg plutselig husket at jeg hadde sendt fra meg prosjektet i natt. Jeg burde selvsagt latt være å sjekke mail via mobilen der og da. Det var nok for tidlig med svar uansett, men nei da! Redaktøren i forlaget hadde svart meg hun, og gått igjennom teksten min hadde hun også gjort!

Siden redaktøren av boken hadde konkrete kommentarer til meg, var jeg plutselig lys våken, tenkte at dette kunne ikke vente, og slo på PC-en. Ja, hva skal en ellers gjøre når det sitter en forlagsredaktør på andre enden av mailkorespondansen, har antatt teksten min og er interessert i den videre utformingen og skrivingen! Blir en ikke våken av det, så vet ikke jeg!

Nettopp fordi det ble så sent i går, har jeg bestemt meg for at i kveld må jeg prøve å køye litt tidligere. Jeg skal i alle fall prøve.

Mer en annen dag. Håper at leserne mine har det bra!



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

Les gjerne mer om Gro Jeanette


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)