mandag 25. april 2016

Interessante foredrag og sosialt samvær!

Medisiner, utstyr og ipad får selvsagt være med på hotell!
Transfusjonsutstyr og
Ipad - viktige
ingredienser for helgen!
Kjære leser!

I forrige innlegg her på bloggen fortalte jeg om utfordringene med å komme seg avgårde på Damenes Helg i år. Men nå tenkte jeg at jeg nå skulle fortelle litt mer om selve oppholdet på Thon Arena Lillestrøm.

Vi var i år tolv jenter, og mange av oss hadde møtt hverandre flere ganger tidligere, og de siste årene på en årlig jentetur, blant annet flere ganger på SPA-helg på Hankø, og helgen på Losby Gods, som jeg har fortalt om tidligere. Jeg er ofte veldig spent på årets happening, men i år var det litt spesielt siden jeg var så dårlig, greide jo nesten ikke å stå oppreist med to krykker! Jeg kom vel i femtiden, og klokken halv seks var det presentasjonsrunde av kurset og deltakerne, slik det pleier å være. Siden mange av oss etter hvert kjenner hverandre, er det ikke alltid så mye å tilføye, men det er alltid geit med en repetisjon, også fordi det faktisk kan være noen man ikke har truffet før. 


Middagens hovedrett var kanskje ikke det helt store, ettersom kjøttet var en smule tørt, for å si det forsiktig. Men forretten, en suppe, var helt nydelig! Det veide opp litt av middagsinntrykket, og desserten var også god. Senere på kvelden var det veldig hyggelig samvær og prat med god drikke, men det ble likevel en ganske tidlig kveld. Personlig holdt jeg ikke ut så lenge fordi jeg hadde ganske vondt, men det var flere som tok en litt tidlig kveld, ettersom jeg forsto.

Lørdag var det tidlig frokost, den begynte allerede klokken sju og stengte klokken ti. Selv var jeg der i nitiden, og syntes selv at jeg var flink til å rekke den :-) Fikk høre at et par stykker hadde fått bytte rom i løpet av natten på grunn av bråk fra naborommet, men i 7. etasje der jeg lå i var det helt rolig. De som flyttet, kom fra en annen etasje og inn i 7. etasje. Godt at jeg slapp så mye styr selv. Men jeg var like dårlig i ryggen som dagen før, så ettersom det etter frokost var litt fritid, brukte jeg litt av den til å sette sprøyte. Sånn er det bare noen ganger. Må man, så må man. Ryggproblemer gjorde også at jeg med jevne mellomrom måtte forsøke å få lagt meg ned noen minutter og "strukket meg ut", og det hjalp en del.


Krykker og tabletter får også være med på hotell!
Krykker på hotell :-)
Jeg skal ikke gå inn på alle foredrag og alt vi var med på denne helgen, det blir kanskje litt for detaljert. Vi hadde blant annet et foredrag og koaguleringsfaktorer og disses utvikling gjennom livet.

Foredraget "Kunsten å skape et normalt liv" som vi hørte på senere den dagen var veldig interessant, da det belyste temaet rundt sykdommen fra foreldreperspektivet. Det foredraget gjorde at jeg sendte mange tanker til barndommen min og hvordan mine foreldre sikkert må ha hatt det da jeg var liten.



Senere ble det lunsj og mer foredrag. Middagen denne lørdagen var veldig god, hovedretten var torsk, og til dessert var det bær med krem til. Utover kvelden ble det mange fine samtaler og god stemning. Og nå på lørdagskvelden holdt vi det gående lenger enn kvelden før, veldig koselig!

I neste bloggpost skal jeg fortelle deg om en litterær utfordring jeg fikk på søndagen, den siste dagen. Vil du høre?



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen



--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)