lørdag 2. juli 2016

Omtalt som forfatter i artikkel fra Damenes Helg.

Kjære leser!

I forrige blogginnlegg fortalte jeg om artikkelen i Blødernytt om min deltakelse i bokutgivelsen, og jeg sa også at jeg skulle komme tilbake til den andre artikkelen jeg ble nevnt i, også den i bladet Blødernytt som kom i postkassen nettopp.

Vi går to og en halv måned tilbake i tid. Boken jeg er utgitt i har akkurat kommet ut. Det kjennes helt ærlig nesten som jeg er i en slags lykkeboble rundt akkurat det. Men det kan jeg kanskje trenge, for ellers er det ikke så mye å rope hurra for.

Jeg befinner meg på jentehelg på Lillestrøm, sammen med damene i Foreningen for blødere i Norge. Akkurat det er jo veldig hyggelig, men denne helgen har jeg som tidligere nevnt på bloggen noen enorme ryggsmerter som ikke vil slippe taket. Det er en blødning i ryggen som stadig vender tilbake. Hele tiden. Jeg skulle garantert ikke ha dratt på tur, men hva gjør man ikke for å treffe gode venner og være med på noe hyggelig. Jeg måtte jo som tidligere nevnt til og med få et familiemedlem til å kjøre meg!

Underveis den helgen leste jeg opp historien jeg hadde fått utgitt, som jeg visst også har nevnt tidligere. Jeg greide jo nesten ikke å sitte eller stå oppreist, men jo da, lese skulle jeg! Litt hakkete ble det nok da smertene gjorde sitt, men jeg kom da gjennom det. Normalt har jeg litt skrekken for sånne opplesninger og fremføringer, eller det å ta ordet i det hele tatt. Men nå var det som om jeg glemte det fordi de fysiske smertene var verre. Det var litt av noen utfordringer jeg fikk (og tok i mot), for bare det å delta på turen var jo egentlig mer enn nok akkurat da.

Høytlesning fra Gro Jeanette Nilsen.
Utdrag fra artikkel. Min leseseanse er
oppsummert av en av de andre
deltakerne på jentehelgen.

Et bilde som ble tatt av meg under den leseseansen endte i bløderforeningens referat fra turen, i Blødernytt. Sammen med en beskrivelse som var laget av en av de andre jentene som deltok. Veldig hyggelig at de ville ha det med altså, men jeg følte meg som sagt ikke særlig opplagt den dagen (eller den helgen), og jeg er redd det synes godt på bildet. Nå ble jeg spurt i ettertid altså, om de kunne få lov til å bruke bildet i bladet, og jeg sa vel ja under litt tvil, for det er jo hyggelig å bli spurt. Men som sagt...


Jeg tenkte at jeg kanskje kunne gjengi et lite utsnitt av artikkelen der det handler om meg. Som sagt er oppsummeringsartikkelen om den helgen skrevet av en av de andre jentene som deltok. Jeg ville nok gjerne ha redigert litt på en detalj i den teksten, men det får gå.

Egentlig føltes det nesten som det ble litt mye om meg, ettersom begge artiklene sto i det samme bladet. I tillegg sto det ene bildet av meg også oppført i innholdsfortegnelsen, og det var artig og var veldig proft laget, men ble kanskje litt voldsomt når det var så mye om meg fra før? Men veldig flott satt opp og veldig hyggelig, som sagt!

For å få med bilde og det som handlet om meg fra jentehelg-artikkelen, må jeg innrømme at jeg har klippet litt i artikkelen. Jeg vet ikke hvor populært det er hos artikkelforfatter og bladets redaksjon, men jeg håper det er i orden. Det var en veldig lang artikkel over flere sider om alt som skjedde den helgen vi var på tur, med beskrivelser av alle foredrag. Derfor ble det vanskelig å gjengi alt. Det var også et fellesbilde av oss jentene,
men det lot jeg være å ta med her, da jeg ikke vet om det ville være greit for de andre jentene.


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)