mandag 4. juli 2016

Virkelig to år siden denne bloggomtalen?

Kjære leser!

Du så blogginnlegget mitt fra Vestby i går, ja? He he. Det var en liten avstikker og kanskje et litt annerledes innlegg på bloggen enn vanlig. Jeg var ganske seint hjemme, og selv om innlegget ble skrevet i Vestby, fikset jeg litt på det da jeg kom hjem.

I dag fikk jeg opp et varsel på Facebook om at det er to år siden bloggeren sykepleier Ann publiserte en omtale om bloggen min; Blogganbefaling - pasientperspektivet, på sin sykepleier-blogg. Veldig hyggelig, det verdsettes ennå!

Bokmanuset mitt om å vokse opp med alvorlig blødersykdom, som ble omtalt er jo ikke utgitt enda, men jeg synes jo det hjelper betraktelig at en viktig del av historien kom ut i bok nå for noen få måneder siden. Kapittelet mitt i Turen jeg aldri glemmer tok jo opp mye av mitt forhold til egen sykdom og det å leve med den. I tillegg til at den historien nettopp ble omtalt ganske grundig i Blødernytt også. Så noe har jo skjedd, tross alt. Innimellom er det spennende å se seg tilbake, og se om man har kommet noe videre i prosessen. Men det har ikke akkurat vært enkelt, som tidligere forklart!


Ellers har dette vært en stille sommer-mandag. Bedre vær enn i går var det også. Håper at du også har hatt en fin sommerdag :-)


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

4 kommentarer:

  1. Hei på en grå tirsdag! Jøss, blir det ikke mye mas fra FB hvis de varsler om hvor lenge det er siden de ulike innleggene? Jeg er ikke aktiv der, men det høres litt rart ut :)
    Men er helt enig i at det er artig å se seg tilbake! Jeg er jo i en sånn prosess akkurat nå i juli, for det er 2 år siden jeg hoppet. Det er snodig å tenke på hvor lite jeg visste om hvordan det skulle gå. Sånn er det vel med deg og den gamle omtalen også, da visste du jo ikke noe om den boken. Fin sommerdag ønskes, selv om det ser ut til å bli litt skyggefullt i dag!

    SvarSlett
  2. Hei hei!
    De mimre-innleggene på Facebook er bare morsomt (og i akkurat denne nevnte sammenhengen faktisk også interessant). Blir det for mye mas, kan jeg fjerne de varslene hvis jeg vil. Faktisk tenker jeg at det kunne vært artig å ha slikt på bloggen også, men det er jo egentlig bare å gå tilbake i kalenderen og titte på ha som skjedde på denne dagen for så og så mange år siden. Kanskje det faktisk fins slike varsler for bloggen også, men at jeg ikke har oppdaget det ennå?

    Ja, det er utrolig hva man ikke vet... Ante jo ingenting om den boken jeg ble antatt i på det tidspunktet, nei.
    Ha en riktig fin dag, du også!

    SvarSlett
  3. To år siden alt! Wow, tiden flyr 😊 håper det går bra med deg og bokprosjektet. Jeg følger med selv om jeg ikke sier stort :-)

    SvarSlett
  4. Hallo Ann!
    Veldig hyggelig å høre fra deg, takk for kommentar! Ja, det er nesten utrolig at det er så lenge siden! Som sagt har det skjedd en del i og med at noe av det jeg har fått publisert var såpass relevant for det temaet jeg skriver om i bokmanuset også, men jeg vil fortsette å jobbe med tanke på utgivelse av det opprinnelige bokmanuset mitt også! Jeg følger med på din blogg også, selv om jeg ikke alltid kommenterer :-)Jeg tror det har mest med å gjøre at det kan være temaer jeg ikke har kjennskap til når jeg ser det hele fra pasient-vinkelen.

    SvarSlett

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?