onsdag 13. juli 2016

På tide å sjekke ryggproblemene.

I dag har det vært ørten telefoner frem og tilbake til Rikshospitalet, for å forsøke å få time hos en lege, og helst en som har noe kjennskap til blødersykdommen. Og tro meg, det er ikke et enkelt prosjekt midt i fellesferien. Ryggen min er slett ikke bra, og jeg må få sjekket dette.

Først ringte jeg rett til hematologisk avdeling (avdeling for blodsykdommer), og fikk selvsagt opptattsignal.

Det neste nummeret jeg prøvde tok nesten litt motet fra meg, for jeg syntes ikke den sentralborddamen var så hyggelig. Hun ba meg kontakte legevakten eller fastlegen, og virket som hun ikke hadde peiling i det hele tatt. Jeg forsøkte å forklare at jeg har et skriv fra lege om at jeg skal ringe direkte til Rikshospitalet, men det var hun visst ikke interessert i å høre på. (Ferievikar?)

Men da jeg forsøkte å ringe hematologen igjen senere gikk det bedre. Mange har ferie, og jeg fikk litt oversikt over hvilke leger som kunne være mulig å få tak i, og fikk høre at vedkommende skulle få beskjed og at jeg ville bli ringt opp igjen. Spurte også hvordan det var med dem jeg vanligvis har kontakt med. Noen av de var på ferie, og den ene kommer tilbake på mandag.

Etter mye om og men ringte det ei tilbake til meg og sa at jeg hadde fått en avtale i morgen, hos en av de legene jeg har vært hos før. Det er kjempebra. Jeg vet jo hvor vanskelig det kan være å få tak i de rette legene midt på sommeren, tenker da spesielt på den sommeren jeg var innlagt med lungeproblemer. Er i alle fall glad for at akkurat det er lenge siden... Jeg skrev for en stund siden litt om erfaringer rundt det å ligge på sykehus i høytider og ferier.

Den nye avtalen om kontroll på Rikshospitalet i morgen betyr at jeg må avlyse lunsjbesøket jeg skulle ha av mamma og min søster, men det får vi ta en annen gang. På grunn av dette ble det litt mailing frem og tilbake med noen familiemedlemmer også. Føler veldig for å komme meg til legen i alle fall, så får vi heller se hva han sier for noe. Jeg er faktisk forberedt på at kanskje jeg til og med må bli der over natten, om de finner feil og vil sende meg til røntgen i morgen. Tror ikke det blir så ille altså, men en kan aldri vite.


Jeg kommer snart tilbake med mer :-)


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)