onsdag 10. august 2016

Kort vei mellom smerte og lykkefølelse.

Kjære leser!

Tenkte jeg skulle si noe om smerte. Og om lykkefølelse, når man faktisk føler seg frisk, og til og med får utgitt et skriveprosjekt i bok som man har drømt om i årevis! 2016 har hittil brakt meg mye fysisk smerte i ledd, mer enn det som er vanlig, i alle fall på en gang. Året før var nok en smule enklere rent helsemessig.

2015 var jo et utrolig år, et år helt utenom det vanlige. Jeg har aldri hatt det så travelt og arbeidet så intenst, jo kanskje alene, men ikke med en redaktør så og si hengende over skulderen. He he, ikke bokstavelig, altså. Jeg arbeidet med det prosjektet som jeg virkelig hadde mest lyst til å arbeide med, jeg fikk det utgitt, og det på et stort forlag. Jeg fikk konstruktiv kritikk og ros på de rette plassene. Det var nesen utenfor min egen fatteevne hvor stort dette var, det overgikk de fleste av mine skrivedrømmer en høy gang. Jeg kjente på en lykkefølelse jeg tidligere ikke kunne forestille meg eksisterte.

Selvsagt hadde jeg utfordringer med sykdommen min da også, og jeg forsømte en del ting. Tok meg mindre tid til å treffe venner, for eksempel. Det er alltid en slags prioritering, vet du. Jeg var villig til å gi alt. Eller det aller meste. Var nesten redd for å våkne og finne ut at det bare var en drøm! Godt at det ikke var det, i alle fall! Når man ser tilbake på ting og får dem litt på avstand tidsmessig, er det rart hvordan man ser helheten bedre.

Hva er din skrivedrøm? Eller kanskje du har fått oppfylt en, du også?



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


* Dette er et tidligere planlagt blogginnlegg som fullføres og tilbakedateres litt nå i etterkant.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)