søndag 5. mars 2017

Blodtann på en fredag ettermiddag.

Kjære leser!

Jeg ble visst ikke helt ferdig med fredagen i forrige innlegg. Etter frisørbesøket jeg fortalte om og en liten handlerunde på kjøpesenteret, dro jeg hjem. Jeg var ganske sliten, det var fredag ettermiddag og jeg tenkte egentlig det var godt at jeg kunne ta livet litt med ro den kvelden, med pizza og kanskje litt rødvin?

Aller først ville jeg ta en liten ettermiddagshvil, og deretter et par telefoner jeg av en eller annen grunn ofte tar fredagsettermiddagene. Akkurat det er blitt en slags vane, tror jeg.

Jeg sovnet helt, befant meg langt inne i en drømmeverden og hadde det bra der, inntil jeg våknet med munnen full av blod. Da var liksom ikke verden like snill lenger. Jeg hadde kanskje vært for hardhendt med tannbørsten tidligere på dagen, eller var det et knekkebrød som hadde skylden? På grunn av blødersykdommen kan jo sånt oppstå uten noen logisk grunn også, altså. Greit, jeg burde kanskje ikke bli overrasket. Men det kommer jo alltid like ubeleilig for det.

I alle fall fikk jeg det travelt med å ta morgendagens hjemmetransfusjon en dag tidligere enn normalt for å få stoppet blødningen, og telefonene jeg skulle ta glemte jeg fullstendig. De var imidlertid ikke viktige, og jeg kom tilbake til dem dagen etter. Blødningen i tannen stoppet ganske fort da jeg fikk i meg Faktor 7-konsentratet, og blodsmaken i munnen opphørte. Heldigvis, så da kunne det bli litt pizza på meg likevel. Så jo da, jeg greide å redde fredagskvelden! Men selvsagt, veldig bra at jeg ikke hadde så store planer den fredagen, det kunne fort blitt litt mer styr. Husker jo en gang jeg skulle bort, og hvor jeg måtte ta med meg medisinutstyret i bursdagsselskap!



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?