fredag 9. juni 2017

Når budbilen ikke gjør jobben sin...

Kjære leser!

Jeg ser det har gått flere dager siden forrige blogginnlegg. Det skjedde nok litt lite bloggrelatert disse dagene, tror jeg. Stille før stormen.

I går ringte jeg sykehusapoteket og bestilte ny beholdning med blødermedisin. Tenkte i utgangspunktet at siden det var fredag i dag, at det ikke var helt den rette dagen å få dem levert. Jeg forsøker å unngå fredager, ettersom det er så viktig at disse medisinene blir levert og oppbevares forsvarlig. Det vil si at de ikke skades, og at de holdes noenlunde kjølig. Planen min var vel å foreslå mandag eller tirsdag, da jeg hadde et par pakker fra den gamle beholdningen igjen og det derfor ikke hastet veldig.

Men damen jeg snakket med på apoteket hørtes veldig hyggelig ut, og det virket som hun visste hva hun drev med. Så da hun i går foreslo "i morgen" (altså i dag, fredag), så regnet jeg med at det ville gå greit med leveringen. Vel, hadde det bare vært så enkelt. Vi avtalte levering mellom klokken 10 og 14, og det burde være massevis av tid for de som skulle finne frem.

Jeg ventet. Og ventet. Og ventet. Ryddet kjøkkenet. Ventet. Vasket klær. Ventet. Ingenting skjedde. Klokken ti på halv tre var tidsfristen gått ut, uten at jeg hadde hørt noe mer. Derfor ringte jeg tilbake til sykehusapoteket. Snakket med en hyggelig dame (muligens den samme som sist, litt usikker på det), og hun kunne fortelle at medisinene var utsendt for flere timer siden med Bring, men hun skulle ringe og sjekke med budbilen om hva som skjedde. Så vi la på, mer venting. Tromme nervøst med fingrene på bordet, se på klokken, håpe på det beste.

Damen ringte ganske raskt tilbake til meg. Sjåføren hadde forklart henne at de hadde litt problemer i budbilfirmaet i dag, men lovet at pakken skulle bli levert innen tjue minutter. Mer venting.

Først klokken 16.00 ankom budbilen med pakken. Budet ringte på nede utafor blokken, men sa i telefonen at han ikke fikk opp døren til blokken, så jeg måtte likevel komme ned og åpne manuelt. Ingen andre jeg vet om har hatt problemer med den døren i det siste, men det er en annen sak. Jeg sa til han at ok, jeg skulle komme ned.

Da jeg endelig fikk overlevert pakken med medisinbeholdningen, fikk jeg en annen historie enn han hadde servert til sykehusapoteket. Til dem hadde han jo sagt at  de hadde hatt en del problemer med Bring (firmaet) når det gjelder utkjøring i dag, men til meg sa han at han visste han skulle ha levert før klokken 14, men "jeg glemte den pakken, skjønner du". (Skjønner jeg det? Vil jeg godta det? Definitivt ikke!).

Helt ærlig kan det jo se ut som firmaet har en litt useriøs og uinteressert arbeidstaker med på laget, og det er jo trist. Alle kan gjøre feil altså, men noen gjør dem spesielt grundig... At det var fredagsrush kan alle forstå, men det å ha to ulike forklaringer er jo litt rart, og fredagsrushet var ikke en av de forklaringene... Som du skjønner så var denne feilen verken apoteket eller selve budfirmaet sin feil. Det var bare rett og slett litt uflaks med sjåføren. Og jeg ser selvsagt at dette blir litt klaging. Men jeg holder meg i alle fall til et av hovedtemaene mine, helse. Og såpass tåler du nok.

Fredagen ble litt halvhjertet her hjemme, men jeg fikk medisinbeholdningen min i hus til slutt. Det er tross alt det viktigste. Og jeg sier aldri ja til fredagslevering av medisin heretter. Resten av helgen skal jeg i alle fall kose meg.


(Dette innlegget ble lagt ut litt i ettertid og tilbakedatert, da jeg var litt usikker og ville gå grundig igjennom det på nytt før jeg publiserte. Har hørt at det er lurt om man er sinna :-) )



Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen




--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei, godt at du fikk sendngen i hus før helgen, da :) Neste gang holder du deg sikkert til planen, og velger deg en mandag, hehe. Nå er det vel ikke sikkert at hun på apoteket snakket med samme person som kom til deg, memn uansett tenker jeg at det skyldtes en rutinesvikt, som jo er kjedelig nok, men som vel kan dekkes av at de hadde hatt noen problemer. Anyway - nyt søndagen med fullt kjøleskap :)

    SvarSlett
  2. Hei hei, og takk for kommentar! Ja, jeg holder meg til de sikreste ukedagene når det gjelder forsvarlig medisinleveranse heretter :-) Noen ganger koker det litt over her, he he... Men uansett, dette var uansett ikke sykehusapoteket eller budfirmaet sin feil, som jeg vel sa. Det er jo menneskelig å feile, og alt er i orden nå, så jaja... Fortsatt fin søndagskveld :-)

    SvarSlett