lørdag 27. januar 2018

Noen dagers skrivepause, og oppgradering av helsen.

Fått beskjed om å ta jerntabletter.
Trenger visst litt hjelp
fra jerntabletter.
Den siste uken har vært litt slapp, jeg innrømmer det. Men det var som sagt utrolig gøy at jeg kom med i Det Norske Akademis Ordbok (NAOB) som jeg fortalte om sist. Det hjalp godt i en ellers litt laber skriveperiode. Nå hadde jo jeg nettopp noen gode skrivedager, og alt kan jo ikke gå like lett alltid!

Som jeg nevnte i et tidligere innlegg fikk jeg påvist jernanemi, og det er ikke noe å spøke med, men nå som jeg har gått på jerntabletter noen dager tar det seg vel opp etter hvert. Jeg skal jo gå på dem en stund, så vi får se.

Jeg synes det var veldig greit at jeg ikke trengte resept på jerntablettene, det gjør prosessen enklere. De hadde flere jerntablett-sorter å velge mellom på apoteket, men jeg valgte den sorten jeg har tatt før (for mange år siden, også da på grunn av blødersykdommen), ettersom det merket var blant de som var anbefalt. Greit å holde seg til noe man kjenner litt fra før, tenkte jeg.


Det jeg kanskje synes er litt utfordrende, er at disse jerntablettene ikke skal tas til måltid, og i hvertfall ikke sammen med melk. Det gjør jo at man må passe ekstra på, og plassere inntaket midt mellom to måltider. Sukk...



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)