søndag 29. april 2018

Bli med å holde liv i nettleksikonet NAOB, du også!

Støtt opp om NAOB!
Støtt NAOB på Facebook!
Du som leser bloggen min, er du på Facebook? Sannsynligheten er vel stor for det, i mange tilfeller i allefall. Grunnen til at jeg spør, er at jeg vil be om moralsk støtte i en helt konkret sak, som slett ikke bare gjelder meg selv og mine skriveprosjekter. Som jeg tidligere fortalte i blogginnlegget Det norske akademisk ordbok er sluppet - og jeg er med!, ble en av mine tekster referert til i det digitale nettleksikonet Det norske akademis ordbok (NAOB), og det var ordentlig gøy og føltes stort å bli publisert i den! 


Det jeg tenkte å spørre deg om, var om du kunne tenke deg å støtte opp moralsk, om dette litterære leksikonet ved å klikke liker på det på Facebook. Det har tidligere vært skrevet om at det ikke er satt av midler til oppdatering av slike ordbøker, blant annet i artikkelen Mangler midler til oppdatering, som stod i Dagsavisen, riktignok for en stund siden, men likevel. Jeg har også lest nå i slutten av april at dette store flotte, litterære leksikonet står i fare for å legges ned, les inne på Facebook-siden til NAOB for nærmere informasjon. Som du sikkert skjønner hjelper det ikke å klikke liker på mitt utspill, man må like siden til NAOB for å gjøre en forskjell. Og ja, søk gjerne etter navnet mitt inne i leksikonet, så ser du at jeg er der, jeg også :-)

Glad i litteratur? Støtt i såfall gjerne opp om denne saken!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! Og følg gjerne bloggen!


Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen



--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)